Red Bull tast in het duister over Verstappen in Las Vegas
Een vierde en negende tijd, daar moet Max Verstappen het mee doen
na de vrijdag in Las Vegas. De Nederlander zette echter geen tijd
neer op de zachte band. Na afloop van de dag ging het vooral over
de twee rode vlaggen aan het einde van de tweede sessie,
veroorzaakt door een mogelijk loszittende putdeksel. Omdat de FIA
er niet zeker van was dat het probleem was opgelost, werd de sessie
voor een tweede keer, en definitief, stilgelegd. Red Bull-adviseur
Helmut Marko gaat in op de tweede rode vlag aan het einde van de
sessie. "We weten niet waarom de tweede rode vlag is gekomen. Er
worden alleen maar wat reparaties aan het circuit uitgevoerd",
vertelt hij bij Sky DE . Toch is de Oostenrijker niet verbaasd door
het feit dat het team niet op de hoogte is gebracht van de oorzaak
van die tweede rode vlag. "Er waren nog maar twee of drie minuten
trainingstijd over en dan wordt dat volgens mij niet meer
bekendgemaakt." Tot slot gaat Marko nog in op de training zelf.
Verstappen kwam daarin dus niet verder dan de negende tijd, met een
achterstand van een halve seconde op Lando Norris. Toch vertelt dat
niet het hele verhaal. "Als je berekent welke banden gemiddeld vijf
tienden hebben opgeleverd, dan zitten we er eigenlijk vooraan bij."
Norris zette zijn snelste tijd namelijk op het zachtste rubber
neer, terwijl Verstappen op de mediums bleef steken. Toch tast de
renstal uit Milton Keynes ook nog in het duister. "Maar de vraag
is: welke banden zijn beter tijdens de long runs, de mediums of de
harde banden? Dat zou eigenlijk ook op het programma hebben
gestaan. Nu is het een beetje gissen", zegt Marko tot besluit.
na de vrijdag in Las Vegas. De Nederlander zette echter geen tijd
neer op de zachte band. Na afloop van de dag ging het vooral over
de twee rode vlaggen aan het einde van de tweede sessie,
veroorzaakt door een mogelijk loszittende putdeksel. Omdat de FIA
er niet zeker van was dat het probleem was opgelost, werd de sessie
voor een tweede keer, en definitief, stilgelegd. Red Bull-adviseur
Helmut Marko gaat in op de tweede rode vlag aan het einde van de
sessie. "We weten niet waarom de tweede rode vlag is gekomen. Er
worden alleen maar wat reparaties aan het circuit uitgevoerd",
vertelt hij bij Sky DE . Toch is de Oostenrijker niet verbaasd door
het feit dat het team niet op de hoogte is gebracht van de oorzaak
van die tweede rode vlag. "Er waren nog maar twee of drie minuten
trainingstijd over en dan wordt dat volgens mij niet meer
bekendgemaakt." Tot slot gaat Marko nog in op de training zelf.
Verstappen kwam daarin dus niet verder dan de negende tijd, met een
achterstand van een halve seconde op Lando Norris. Toch vertelt dat
niet het hele verhaal. "Als je berekent welke banden gemiddeld vijf
tienden hebben opgeleverd, dan zitten we er eigenlijk vooraan bij."
Norris zette zijn snelste tijd namelijk op het zachtste rubber
neer, terwijl Verstappen op de mediums bleef steken. Toch tast de
renstal uit Milton Keynes ook nog in het duister. "Maar de vraag
is: welke banden zijn beter tijdens de long runs, de mediums of de
harde banden? Dat zou eigenlijk ook op het programma hebben
gestaan. Nu is het een beetje gissen", zegt Marko tot besluit.
