Marko reageert op uitspraken McLaren over nieuwe motor Verstappen
Red Bull Racing besloot om niet alleen de afstelling aan te passen
bij de auto van Max Verstappen voor de Grand Prix van Brazilië,
maar ook de motor. De viervoudig wereldkampioen kende een zeer
teleurstellende kwalificatie en zette zijn Red Bull RB21 op P16
neer, waarna dus de nodige wijzigingen volgden. Wat betreft de
wissel bij de motor plaatste McLaren-teambaas Andrea Stella de
nodige vraagtekens. "Als ik eerlijk ben, zit je met dit soort
motorwissels ook wel op het randje van wat de reglementen toestaan.
Ik zou namelijk graag willen begrijpen of de kosten van deze nieuwe
motor ook onder de cost cap vallen. Als de motoronderdelen namelijk
werden verwisseld wegens performance-redenen, zou dat onder de cost
cap moeten vallen", aldus Stella na de race in Brazilië tegenover
onder meer RacingNews365. "Laten we even afwachten of dat het geval
gaat zijn. Het is natuurlijk niet zo dat ik dat kan zien; dit is
volledig een zaak voor Red Bull. Maar dit is wel de reden waarom
wij het niet zouden doen: de kosten voor de nieuwe motor zouden
onder de cost cap komen te vallen." Marko verklaart keuze voor
nieuwe motor Verstappen Als Red Bull-adviseur Helmut Marko wordt
geconfronteerd met de uitspraken van Stella, dan geeft hij een
duidelijk antwoord. "Geen zorgen, we voldoen volledig aan de
reglementen", zegt hij in Las Vegas tegenover onder meer
RacingNews365. Daarna verklaart hij de keuze voor de nieuwe
krachtbron. "Om vanuit de pitlane te starten; dat was voor ons de
oplossing om de afstelling te veranderen. En we hebben van deze
gelegenheid gebruikgemaakt om ook de motor te vervangen." Volgens
Marko is er dan ook geen grijs gebied en is er geen probleem met de
cost cap. Als een van de journalisten zegt dat McLaren zich nergens
zorgen over hoeft te maken, reageert de Oostenrijker als volgt.
"Oh, en wij hoeven ons geen zorgen te maken!"
bij de auto van Max Verstappen voor de Grand Prix van Brazilië,
maar ook de motor. De viervoudig wereldkampioen kende een zeer
teleurstellende kwalificatie en zette zijn Red Bull RB21 op P16
neer, waarna dus de nodige wijzigingen volgden. Wat betreft de
wissel bij de motor plaatste McLaren-teambaas Andrea Stella de
nodige vraagtekens. "Als ik eerlijk ben, zit je met dit soort
motorwissels ook wel op het randje van wat de reglementen toestaan.
Ik zou namelijk graag willen begrijpen of de kosten van deze nieuwe
motor ook onder de cost cap vallen. Als de motoronderdelen namelijk
werden verwisseld wegens performance-redenen, zou dat onder de cost
cap moeten vallen", aldus Stella na de race in Brazilië tegenover
onder meer RacingNews365. "Laten we even afwachten of dat het geval
gaat zijn. Het is natuurlijk niet zo dat ik dat kan zien; dit is
volledig een zaak voor Red Bull. Maar dit is wel de reden waarom
wij het niet zouden doen: de kosten voor de nieuwe motor zouden
onder de cost cap komen te vallen." Marko verklaart keuze voor
nieuwe motor Verstappen Als Red Bull-adviseur Helmut Marko wordt
geconfronteerd met de uitspraken van Stella, dan geeft hij een
duidelijk antwoord. "Geen zorgen, we voldoen volledig aan de
reglementen", zegt hij in Las Vegas tegenover onder meer
RacingNews365. Daarna verklaart hij de keuze voor de nieuwe
krachtbron. "Om vanuit de pitlane te starten; dat was voor ons de
oplossing om de afstelling te veranderen. En we hebben van deze
gelegenheid gebruikgemaakt om ook de motor te vervangen." Volgens
Marko is er dan ook geen grijs gebied en is er geen probleem met de
cost cap. Als een van de journalisten zegt dat McLaren zich nergens
zorgen over hoeft te maken, reageert de Oostenrijker als volgt.
"Oh, en wij hoeven ons geen zorgen te maken!"
