'Vaste engineers Verstappen vertrekken bij Red Bull'

De Formule 1 is en blijft natuurlijk een teamprestatie van formaat.
Onder meer engineers werken samen met coureurs om de auto te
verbeteren en de best mogelijke resultaten te boeken. Max
Verstappen werkt al sinds jaar en dag samen met een hecht groepje
van vier vaste engineers, maar daar gaat snel verandering in komen.
Drie van de vier vertrekken namelijk bij Red Bull, zo meldt De
Telegraaf .  Van control engineer Michael Manning was dat al
bekend, maar ook performance engineer Tom Hart en motorengineer
David Mart trekken de deur achter zich dicht bij Red Bull. Mart gaf
in een interview met hetzelfde medium aan dat hij naar Audi
overstapt, terwijl Hart verrast met een nieuw avontuur bij
Williams. Het is nog onbekend wanneer Hart precies vertrekt.
Zodoende blijft van het vaste groepje alleen race-engineer en Head
of Racing Gianpiero Lambiase over. Bij Verstappen gaat dus veel
wijzigen, ook omdat hoofdmonteur Matt Caller naar Audi overstapt.
Red Bull moet dan ook bouwen aan een nieuw team rond Verstappen
richting het Formule 1-seizoen 2026. Leegloop bij Red Bull Het
vertrek van de vaste engineers is een nieuwe aderlating voor Red
Bull, dat de laatste jaren veel kopstukken kwijtraakte. Onder meer
Adrian Newey, Jonathan Wheatley en Christian Horner vertrokken bij
de renstal, waarna Laurent Mekies het stokje overnam als teambaas
en CEO. Hij moet aan de nieuwe succesformatie gaan bouwen. Eén
positie is alvast ingevuld volgens De Telegraaf . Benjamin
Ippoliti, al jarenlang in dienst van Red Bull en eerder
woordvoerder van voetbalclub RB Leipzig, wordt de nieuwe
communicatiedirecteur als opvolger van Paul Smith, die samen met
Horner vertrok. Wie de rechterhanden van Verstappen gaan worden, is
nog onbekend.

Top Headlines

Oudere Top Headlines