Wolff in hilarische debrief: 'Volgende keer testen we die klappen op de bedenker van deze vraag'
Doorgaans wordt de Mercedes-debrief op Youtube gedaan door een van de ingenieurs die verstand van zaken heeft. Op verzoek heeft Toto Wolff dit een keer opgenomen en de Mercedes-teambaas stelt niet teleur. Hij gaat in op alle vragen rondom de Grand Prix van Abu Dhabi.
'Normaliter zijn het de intelligente ingenieurs die deze serie invullen, nu ben ik het. Laten we de standaard wat verlagen voor deze laatste sessie', zo opent hij het filmpje, een veelbelovend begin, maar het wordt beter.
Er wordt Wolff gevraagd waarom Valtteri Bottas in Q3 nog steeds een tijd neerzette terwijl hij sowieso achteraan zou beginnen: 'We wilde Valtteri een mogelijkheid geven om alsnog de pole te pakken, ondanks dat hij daar niet zou starten. Hij doet het uitstekend de afgelopen maanden en we wilden hem die kans niet ontnemen.
DRS-systeem Abu Dhabi in nadeel Bottas
'Het uitvallen van het DRS-systeem heeft Bottas niet geholpen, hij kon nu moeilijker door het veld snijden. Misschien had hij P3 nog kunnen halen als deze fout niet opgetreden was. Maar P4 is ook een uitstekend resultaat, gezien het feit dat hij vanaf P20 begon', zo reageert Wolff op de vraag of het een verschil had gemaakt als de DRS van Bottas de gehele race gewerkt had.
Mercedes gaat voor consistentie in pitstops
Mercedes wil niet als snelste een pitstop uitvoeren, maar vooral altijd redelijk snel zijn: 'Onze pitstop op het Yas Marina Circuit was heel snel (2,1 seconden, red.). We willen met de pitstop geen records breken, maar consistent snel zijn. Pitstop records leveren namelijk geen punten op.' Een subtiele sneer naar Red Bull kan Wolff niet onderdrukken.
Social media manager Mercedes in de problemen
Van het twitter-account van Mercedes werd er een vraag ingestuurd, namelijk de vraag of de tafels in de Mercedes-pitwall getest worden om de klappen op te kunnen vangen die Wolff er zo nu en dan op geeft. De reactie van Wolff is hilarisch.
'Deze vraag is zó dom, dit kan alleen van ons social media account afkomstig zijn. Ja, ze zijn getest en volgende keer testen we die klappen op degene die deze vraag bedacht heeft', zo sluit de Mercedes-teambaas af, natuurlijk alles met een knipoog. (Foto: Mercedes AMG F1)