Red Bull experimenteert met nieuwe voorwielophanging tijdens Pirelli-tests
Het eerste uur van de Pirelli-test in Abu Dhabi op dinsdag, heeft Red Bull aanpassingen gemaakt aan de voorwielophanging. De aanpassing doet denken aan wat de Mercedes W10 dit jaar ook al aanpaste aan de vering en is vergelijkbaar met die van het 2017-seizoen.
De ophanging is iets naar buiten geplaatst bij het deel waar het verbonden is met het wiel. Zo probeerde de Oostenrijkse renstal meer uit de 2020-banden te halen. In feite hebben de ingenieurs de vering iets verkort en de ophanging wat verlengd.
Mercedes heeft voorwielophanging ook
In 2017 experimenteerde Red Bull al met dit concept en de W10 van Mercedes kende een soortgelijke constructie. De FIA heeft dit soort aanpassingen beperkt door een maximale hoek in te stellen die de ophanging aan moet houden. Anders zou het aerodynamische voordelen op kunnen leveren.
Foto's van de nieuwste technische snufjes van Red Bull zijn te vinden op de website van Motorsport . Red Bull wil volgend jaar een gooi doen naar het wereldkampioenschap. De samenwerking met motorleverancier Honda bevalt uitstekend. (Foto: Red Bull Content Pool/Getty Images)
