Hülkenberg draait om vraag over misgelopen Red Bull-zitje naast Verstappen heen
Nico Hülkenberg wordt al jaren gezien als een van de beste coureurs
die niet bij een topteam rijdt. Er was daarom ook het sentiment dat
hij een kans bij een topteam verdiende, zodat hij eindelijk kon
laten zien waar hij toe in staat was. Het is inmiddels 2025, en een
overstap naar een topteam is er nog altijd niet geweest voor de
ervaren Duitser. Dit seizoen wist hij eindelijk zijn eerste podium
te behalen in de Formule 1, iets waartoe hij vervloekt leek te
zijn. Het feit dat hij dit in een auto van Stake F1 deed,
versterkte zijn goede reputatie alleen maar verder. Niet veel later
deed Helmut Marko een verhaal uit de doeken, waarin hij verklaarde
dat Hülkenberg een serieuze kandidaat was om Alexander Albon te
vervangen bij Red Bull Racing in 2021. Uiteindelijk koos het team
voor Sergio Pérez, mede door de overwinning van de Mexicaan tijdens
de Grand Prix van Sakhir in 2020, toen hij in een Racing Point van
de laatste plaats naar de overwinning reed. Hülkenberg moest
genoegen nemen met een rol als reservecoureur bij Aston Martin,
voordat hij in 2023 weer fulltime ging racen bij het team van
Haas. 'Ik ben geen dromer' Maar hoe had de wereld eruit gezien als
Hülkenberg wél dat Red Bull-zitje had gekregen? Die vraag wordt ook
gesteld tijdens de persconferentie voorafgaand aan de GP van Qatar,
waar ook RacingNews365 bij aanwezig was. De Duitser lijkt niet zo'n
zin te hebben in wat-als-verhalen en draait met een knipoog om de
vraag heen. "Ik denk daar niet over na, want ik ben niet bepaald
een dromer. Het had allemaal anders kunnen zijn, maar het is niet
gebeurd. Ik heb een aantal net-niet-momenten gekend, maar aan het
einde van de dag tellen die niet mee. Ik zit waar ik zit."
Vervolgens vraagt presentator Tom Clarkson nog hoe dicht Hülkenberg
bij een Red Bull-contract was. Ook daar reageert de Duitser kort en
gevat op: "Niet dichtbij genoeg, vanzelfsprekend."
die niet bij een topteam rijdt. Er was daarom ook het sentiment dat
hij een kans bij een topteam verdiende, zodat hij eindelijk kon
laten zien waar hij toe in staat was. Het is inmiddels 2025, en een
overstap naar een topteam is er nog altijd niet geweest voor de
ervaren Duitser. Dit seizoen wist hij eindelijk zijn eerste podium
te behalen in de Formule 1, iets waartoe hij vervloekt leek te
zijn. Het feit dat hij dit in een auto van Stake F1 deed,
versterkte zijn goede reputatie alleen maar verder. Niet veel later
deed Helmut Marko een verhaal uit de doeken, waarin hij verklaarde
dat Hülkenberg een serieuze kandidaat was om Alexander Albon te
vervangen bij Red Bull Racing in 2021. Uiteindelijk koos het team
voor Sergio Pérez, mede door de overwinning van de Mexicaan tijdens
de Grand Prix van Sakhir in 2020, toen hij in een Racing Point van
de laatste plaats naar de overwinning reed. Hülkenberg moest
genoegen nemen met een rol als reservecoureur bij Aston Martin,
voordat hij in 2023 weer fulltime ging racen bij het team van
Haas. 'Ik ben geen dromer' Maar hoe had de wereld eruit gezien als
Hülkenberg wél dat Red Bull-zitje had gekregen? Die vraag wordt ook
gesteld tijdens de persconferentie voorafgaand aan de GP van Qatar,
waar ook RacingNews365 bij aanwezig was. De Duitser lijkt niet zo'n
zin te hebben in wat-als-verhalen en draait met een knipoog om de
vraag heen. "Ik denk daar niet over na, want ik ben niet bepaald
een dromer. Het had allemaal anders kunnen zijn, maar het is niet
gebeurd. Ik heb een aantal net-niet-momenten gekend, maar aan het
einde van de dag tellen die niet mee. Ik zit waar ik zit."
Vervolgens vraagt presentator Tom Clarkson nog hoe dicht Hülkenberg
bij een Red Bull-contract was. Ook daar reageert de Duitser kort en
gevat op: "Niet dichtbij genoeg, vanzelfsprekend."
