F1-techniek GP van Baku | Ferrari past naast achtervleugel ook bargeboards aan


In deze rubriek houdt  F1Maximaal  per Grand Prix bij welke snufjes de teams ditmaal hebben gevonden om op de auto's toe te passen. Ditmaal gaat het om foefjes en aerodynamische updates voor de Grand Prix van Azerbeidzjan . 
Ferrari neemt voor Baku ook bargeboards onder handen
Naast de vele nieuwe achtervleugels voor het stratencircuit van Baku komen enkele teams ook nog met andere aerodynamische aanpassingen voor de Grand Prix van Azerbeidzjan. Zo heeft Ferrari wat kleine opstaande vleugeltjes aangepast op de bargeboard; in China was de buitenste opstaande vleugel nog in drieen gesplitst, in Baku is deze samengesmolten tot een geheel. De set vleugels die een rij dichterbij de coureur staan zijn daarentegen verlengd van een naar vier oplopende delen.
Een foto van de nieuwe bargeboards van de SF90 is hier te vinden.
Achtervleugel Mercedes voor Baku beter in beeld gebracht
Het is duidelijk dat de Formule 1-teams dit weekend met een grote aanpassing komen aan de achtervleugel om zo goed mogelijk met de verminderde vraag naar downforce om te gaan. Eerder vonden we al een foto van de nieuwe achtervleugels waar de vier grootste teams mee rijden, nu hebben we een duidelijker beeld van de achtervleugel die de kampioenschapsleider van Mercedes dit weekend gaan gebruiken. 
Alle teams komen met aangepaste achtervleugels wegens lage downforce
Het stratencircuit van Baku vraagt om weinig downforce, waardoor alle teams hun achtervleugel aanpassen. De vleugels lijken een stuk vlakker en kleiner en de ruimte tussen de twee losse onderdelen is tot een minimum beperkt. De sponsoren zullen er niet direct blij mee zijn, maar het werkt!
Een foto van de achtervleugels die de vier grootste teams in de Formule 1 - Mercedes, Ferrari, Red Bull en Renault - dit weekend gebruiken vind u hier . 
Racing Point laat achtervleugel extreem omhoog buigen
Voor aankomend raceweekend heeft het team van Racing Point de voorkant van de achtervleugel extreem omhoog gebogen, waardoor zelfs de witte onderkant van de vleugel duidelijk zichtbaar is. 
Een foto van de extreem omhoog gebogen achtervleugel vind u hier . 
Mercedes komt met minimale aanpassing op de voorvleugel
Het lijkt een minimaal verschil, maar als het niet zou werken dan zouden ze het niet doen; het team van Mercedes heeft de uiteinden van de voorvleugel voor dit raceweekend iets boller gemaakt aan de bovenkant ten opzichte van de voorvleugel die de Duitsers gebruikten in China. In China liepen de vier vleugels aan het uiteinde nog meer over elkaar, terwijl dat voor Baku niet meer het geval is.
Een foto van het verschil in voorvleugel in China en Baku vind u hier .
Ook Renault past uiteinde voorvleugels aan
Net als Mercedes heeft ook het team van Renault besloten voor de Grand Prix van Azerbeidzjan de uiteindes van de vleugels op de voorkant van de bolide aan te passen. Het bovenste gedeelte loopt – samen met de vleugel die eronder zit – een stuk minder verder door, waardoor er minder een punt aan zit.
Een foto van de Renault-voorvleugel in Baku en de voorvleugel in China is hier te vinden .  

Top Headlines

Oudere Top Headlines