Italiaanse media: "Terminator Verstappen als een haai in de McLaren-zee"
La Gazzetta dello Sport beschrijft Max Verstappens optreden als die
van 'de Terminator in Qatar'. Het blad stelt: "Geef hem een doel,
een bolide waarmee hij kan winnen en hij zal je nooit laten zitten.
En eigenlijk doet hij het ook wanneer hij niet de beste bolide in
handen heeft." De krant benadrukt hoe drastisch de situatie is
veranderd: "Het is ongelofelijk maar waar, Verstappen stond zover
achter op de McLarens na de zomer, dat ook hij de McLarens niet
meer bang kon maken. In no time is alles echter veranderd de
afgelopen maanden. De krant ziet Verstappen als een coureur die
zijn concurrenten 'angst' inboezemt. De Corriere dello Sport wijst
direct naar de strategische blunder van McLaren: "Verstappen mag
McLaren bedanken, dat team maakte een grote fout waardoor
Verstappen de race in Qatar wist te winnen." Het blad legt uit hoe
de safety car-situatie het keerpunt werd: "De hele race ging op
zijn kop door een safety car, waarbij alleen McLaren niet naar
binnen ging voor nieuwe banden. Beide McLarens bleven buiten." Red
Bull-strategie krijgt alle lof De Italiaanse pers reserveert
bijzondere waardering voor Hannah Schmitz, Red Bulls strategisch
brein. De Corriere della Sera geeft haar een 10 en prijst haar
timing: "Hannah wist op het juiste moment Verstappen naar binnen te
halen en daarmee ervoor te zorgen dat Verstappen alsnog de race kon
winnen." Hetzelfde blad roemt ook teambaas Laurent Mekies van
Racing Bulls: "Laurent Mekies, wat heeft hij toch allemaal voor
elkaar gekregen sinds hij aan het roer staat van het team. Hij
heeft een logisch pad ook gekozen, namelijk luisteren naar wat
Verstappen aangeeft." De publicatie gebruikt een opvallende
metafoor: "Niks is onmogelijk voor het buitenaardse wezen dat
Verstappen is. Er staat geen limiet op wat mogelijk is voor deze
viervoudig wereldkampioen, al zal het onwijs lastig worden voor hem
om nog 12 punten goed te maken volgende week op Norris." De
strategische problemen bij McLaren krijgen harde kritiek te
verduren. "Daar zal teambaas Andrea Stella weer wat herinneringen
krijgen aan 2010 toen hij de engineer was van Alonso toen die de
titel verloor in Abu Dhabi in gevecht met Webber en Vettel." La
Gazzetta dello Sport stelt dat 'Norris werd gestraft door de
verkeerde strategie van McLaren, maar ook dat hij het hele weekend
'niet top' was." De krant waarschuwt dat ondanks McLarens
constructeurskampioenschap 'er nog altijd een grote kans is dat ze
het kampioenschap gaan verliezen'. De Corriere dello Sport kijkt
vooruit naar de finale: "Nu is alles weer open en heeft men te
dealen met een Verstappen vol energie volgende week in Abu Dhabi."
De krant beschrijft hoe 'de haai in het Mar di Papaya' is
gearriveerd, waar men eerder dacht dat alles al binnen was na het
binnenhalen van het constructeurskampioenschap."
van 'de Terminator in Qatar'. Het blad stelt: "Geef hem een doel,
een bolide waarmee hij kan winnen en hij zal je nooit laten zitten.
En eigenlijk doet hij het ook wanneer hij niet de beste bolide in
handen heeft." De krant benadrukt hoe drastisch de situatie is
veranderd: "Het is ongelofelijk maar waar, Verstappen stond zover
achter op de McLarens na de zomer, dat ook hij de McLarens niet
meer bang kon maken. In no time is alles echter veranderd de
afgelopen maanden. De krant ziet Verstappen als een coureur die
zijn concurrenten 'angst' inboezemt. De Corriere dello Sport wijst
direct naar de strategische blunder van McLaren: "Verstappen mag
McLaren bedanken, dat team maakte een grote fout waardoor
Verstappen de race in Qatar wist te winnen." Het blad legt uit hoe
de safety car-situatie het keerpunt werd: "De hele race ging op
zijn kop door een safety car, waarbij alleen McLaren niet naar
binnen ging voor nieuwe banden. Beide McLarens bleven buiten." Red
Bull-strategie krijgt alle lof De Italiaanse pers reserveert
bijzondere waardering voor Hannah Schmitz, Red Bulls strategisch
brein. De Corriere della Sera geeft haar een 10 en prijst haar
timing: "Hannah wist op het juiste moment Verstappen naar binnen te
halen en daarmee ervoor te zorgen dat Verstappen alsnog de race kon
winnen." Hetzelfde blad roemt ook teambaas Laurent Mekies van
Racing Bulls: "Laurent Mekies, wat heeft hij toch allemaal voor
elkaar gekregen sinds hij aan het roer staat van het team. Hij
heeft een logisch pad ook gekozen, namelijk luisteren naar wat
Verstappen aangeeft." De publicatie gebruikt een opvallende
metafoor: "Niks is onmogelijk voor het buitenaardse wezen dat
Verstappen is. Er staat geen limiet op wat mogelijk is voor deze
viervoudig wereldkampioen, al zal het onwijs lastig worden voor hem
om nog 12 punten goed te maken volgende week op Norris." De
strategische problemen bij McLaren krijgen harde kritiek te
verduren. "Daar zal teambaas Andrea Stella weer wat herinneringen
krijgen aan 2010 toen hij de engineer was van Alonso toen die de
titel verloor in Abu Dhabi in gevecht met Webber en Vettel." La
Gazzetta dello Sport stelt dat 'Norris werd gestraft door de
verkeerde strategie van McLaren, maar ook dat hij het hele weekend
'niet top' was." De krant waarschuwt dat ondanks McLarens
constructeurskampioenschap 'er nog altijd een grote kans is dat ze
het kampioenschap gaan verliezen'. De Corriere dello Sport kijkt
vooruit naar de finale: "Nu is alles weer open en heeft men te
dealen met een Verstappen vol energie volgende week in Abu Dhabi."
De krant beschrijft hoe 'de haai in het Mar di Papaya' is
gearriveerd, waar men eerder dacht dat alles al binnen was na het
binnenhalen van het constructeurskampioenschap."
