Verstappen richt zich tijdens stratenrace in Baku vooral op middensector


Het stratencircuit van Baku wordt gekenmerkt door het lange rechte stuk dat meer dan twee kilometer lang is. Voor het team van Red Bull Racing is dat echter een kleine doorn in het oog, omdat concurrenten Ferrari en Mercedes juist op lange rechte stukken beter presteren dan de RB15.
Eerste coureur Max Verstappen , die voorlopig nog beide coureurs van Scuderia Ferrari achter zich weet te houden in het kampioenschap, richt zich aankomend raceweekend dan ook op de tweede sector van het circuit. In dit gedeelte zitten de meeste bochten en speelt motorvermogen een minder belangrijke rol. Dit is het gebied waar de Nederlandse Formule 1-coureur het verlies op de rechte stukken moet zien te compenseren.
‘Je moet heel precies zijn, want een klein foutje wordt meteen afgestraft’, laat Verstappen weten op Verstappen.nl . ‘Het is zeker niet de gemakkelijkste baan. Omdat het er stoffig is, er heel weinig grip is en je van hoge snelheden naar langzame bochten gaat, blokkeren je wielen snel, want we rijden met weinig downforce door het lange rechte stuk. Dat maakt het lastig. Je moet dus goed alert zijn. Het middelste gedeelte van het circuit ligt onze auto, maar de lange rechte stukken doen ons wat pijn.’
Een voordeel voor Max Verstappen en zijn teamgenoot Pierre Gasly is dat motorleverancier Honda met een update komt voor de verbrandingsmotor. Vooraf werd gedacht dat dit twintig pk extra zou opleveren, maar nu de Japanse krachtbron eenmaal in de RB15 wordt geïnstalleerd tempert iedereen de verwachtingen . Toch moet de nieuwe motor achterin de RB15 van het Red Bull voor een kleine stap dichterbij de titelkandidaten helpen. (Foto: Red Bull Content Pool / Getty Images)

Top Headlines

Oudere Top Headlines