Wolff wijst op belangrijk voordeel Verstappen in 2026
In 2026 zien we compleet nieuwe Formule 1-auto's op de grid. Zo zal
het totale vermogen van de krachtbron 50-50 verdeeld worden over
een traditionele verbrandingsmotor vs. elektrische componenten. Die
tweedeling vraagt volgens Mercedes-teambaas Toto Wolff om een hele
andere benadering van het racen en dat kan in zijn ogen in het
voordeel zijn van bepaalde coureurs, waaronder ook nadrukkelijk Max
Verstappen. "We zullen het gebrek aan elektrisch vermogen in elke
ronde moeten compenseren, vooral op de lange rechte stukken. Ik
denk dat met wat we nu zien het in strategisch opzicht welhaast een
nieuw element op het schaakbord toevoegt", aldus Wolff in de
F1-podcast Beyond the Grid . "Waar gaat de coureur zijn energie
inzetten? Wie is beter voorbereid? Ik denk dat de generatie
sim-coureurs hier een goede positie in inneemt. Kijk naar George
Russell, naar die generatie. Neem ook Max, zij werken op de
simulator en vinden dat leuk. Het is hun generatie." "Dus ja, ik
denk dat iedereen die graag in de virtuele wereld actief is, of dat
nu thuis op een rig is of in een simulator in een fabriek, een
voordeel zal hebben." Van het hele Formule 1-veld is Max Verstappen
verreweg de meest fanatieke simracer. Buiten de raceweekenden om is
hij een graag geziene gast in de grootste simcompetities ter
wereld, altijd met Team Redline.
het totale vermogen van de krachtbron 50-50 verdeeld worden over
een traditionele verbrandingsmotor vs. elektrische componenten. Die
tweedeling vraagt volgens Mercedes-teambaas Toto Wolff om een hele
andere benadering van het racen en dat kan in zijn ogen in het
voordeel zijn van bepaalde coureurs, waaronder ook nadrukkelijk Max
Verstappen. "We zullen het gebrek aan elektrisch vermogen in elke
ronde moeten compenseren, vooral op de lange rechte stukken. Ik
denk dat met wat we nu zien het in strategisch opzicht welhaast een
nieuw element op het schaakbord toevoegt", aldus Wolff in de
F1-podcast Beyond the Grid . "Waar gaat de coureur zijn energie
inzetten? Wie is beter voorbereid? Ik denk dat de generatie
sim-coureurs hier een goede positie in inneemt. Kijk naar George
Russell, naar die generatie. Neem ook Max, zij werken op de
simulator en vinden dat leuk. Het is hun generatie." "Dus ja, ik
denk dat iedereen die graag in de virtuele wereld actief is, of dat
nu thuis op een rig is of in een simulator in een fabriek, een
voordeel zal hebben." Van het hele Formule 1-veld is Max Verstappen
verreweg de meest fanatieke simracer. Buiten de raceweekenden om is
hij een graag geziene gast in de grootste simcompetities ter
wereld, altijd met Team Redline.
