Verstappen trekt exclusieve partner aan
Max Verstappen heeft een partnership afgesloten met Fanatics. Het
gaat niet om zomaar een deal, want de samenwerking is exclusief,
meerjarig en geldt voor de hele wereld. Fanatics is een bedrijf dat
sportartikelen en sportmerchandise verkoopt. De samenwerking richt
zich op e-commerce, gelicentieerde merchandise en trading cards –
waaronder gesigneerde en gebruikte race-items. Bovendien komt er
een nieuwe wereldwijde online Verstappen-shop, die begin 2026 wordt
gelanceerd. Door zo'n shop krijgt fans wereldwijd sneller toegang
tot de producten van Verstappen en realtime artikelen gebaseerd op
mijlpalen en belangrijke racemomenten. Bij de aankondiging van het
nieuws is er een unieke 1/1 Only1 Verstappen-kaart uitgebracht in
de F1 Eccellenza 2025-collectie. De kaart is een ode aan de
kwalificatieronde van Verstappen op Monza, waar hij de snelste
gemiddelde rondetijd ooit reed in de Formule 1. De kaart bevat een
stuk van het racepak dat hij in Monza droeg en er wordt slechts één
exemplaar uitgegeven. Verstappen reageert als volgt op de
aankondiging. "Het is fantastisch om met Fanatics samen te werken
en exclusieve producten en ervaringen te kunnen bieden aan al mijn
fans, waar ter wereld ze zich ook bevinden. Ik kijk ernaar uit om
met de Fanatics-teams op het gebied van merchandise en collectibles
samen te werken om producten en ervaringen te creëren die echt bij
mijn carrière passen en alle fans iets bijzonders bieden om te
verzamelen en van te genieten." Reacties vanuit Fanatics Daar voegt
Andrew Low Ah Kee, CEO van Fanatics Commerce, het volgende aan toe.
"Max’s wereldwijde fanbase blijft in een opmerkelijk tempo groeien
en we zijn er trots op dat we kunnen bijdragen aan de manier waarop
zijn fans dat kunnen beleven. Zijn successen op het circuit en zijn
internationale populariteit hebben hem tot een van de meest
invloedrijke sporters ter wereld gemaakt. Ons team is verheugd hem
te verwelkomen in ons wereldwijde Fanatics-netwerk en merchandise
te creëren die echt betekenis heeft voor Max en zijn fans over de
hele wereld." Tot slot laat Mike Mahan, CEO van Fanatics
Collectible, van zich horen. "We zijn ontzettend blij Max te mogen
verwelkomen in de Fanatics-familie. Bij Fanatics zijn wij allemaal
grote fans – en zijn kaarten zijn enorm populair en gewaardeerd
door verzamelaars. Met Max kijken we ernaar uit om nieuwe,
innovatieve producten te ontwikkelen, die ons wereldwijde F1-succes
bij zowel fans als verzamelaars verder zal laten groeien."
gaat niet om zomaar een deal, want de samenwerking is exclusief,
meerjarig en geldt voor de hele wereld. Fanatics is een bedrijf dat
sportartikelen en sportmerchandise verkoopt. De samenwerking richt
zich op e-commerce, gelicentieerde merchandise en trading cards –
waaronder gesigneerde en gebruikte race-items. Bovendien komt er
een nieuwe wereldwijde online Verstappen-shop, die begin 2026 wordt
gelanceerd. Door zo'n shop krijgt fans wereldwijd sneller toegang
tot de producten van Verstappen en realtime artikelen gebaseerd op
mijlpalen en belangrijke racemomenten. Bij de aankondiging van het
nieuws is er een unieke 1/1 Only1 Verstappen-kaart uitgebracht in
de F1 Eccellenza 2025-collectie. De kaart is een ode aan de
kwalificatieronde van Verstappen op Monza, waar hij de snelste
gemiddelde rondetijd ooit reed in de Formule 1. De kaart bevat een
stuk van het racepak dat hij in Monza droeg en er wordt slechts één
exemplaar uitgegeven. Verstappen reageert als volgt op de
aankondiging. "Het is fantastisch om met Fanatics samen te werken
en exclusieve producten en ervaringen te kunnen bieden aan al mijn
fans, waar ter wereld ze zich ook bevinden. Ik kijk ernaar uit om
met de Fanatics-teams op het gebied van merchandise en collectibles
samen te werken om producten en ervaringen te creëren die echt bij
mijn carrière passen en alle fans iets bijzonders bieden om te
verzamelen en van te genieten." Reacties vanuit Fanatics Daar voegt
Andrew Low Ah Kee, CEO van Fanatics Commerce, het volgende aan toe.
"Max’s wereldwijde fanbase blijft in een opmerkelijk tempo groeien
en we zijn er trots op dat we kunnen bijdragen aan de manier waarop
zijn fans dat kunnen beleven. Zijn successen op het circuit en zijn
internationale populariteit hebben hem tot een van de meest
invloedrijke sporters ter wereld gemaakt. Ons team is verheugd hem
te verwelkomen in ons wereldwijde Fanatics-netwerk en merchandise
te creëren die echt betekenis heeft voor Max en zijn fans over de
hele wereld." Tot slot laat Mike Mahan, CEO van Fanatics
Collectible, van zich horen. "We zijn ontzettend blij Max te mogen
verwelkomen in de Fanatics-familie. Bij Fanatics zijn wij allemaal
grote fans – en zijn kaarten zijn enorm populair en gewaardeerd
door verzamelaars. Met Max kijken we ernaar uit om nieuwe,
innovatieve producten te ontwikkelen, die ons wereldwijde F1-succes
bij zowel fans als verzamelaars verder zal laten groeien."
