Waarom Verstappen met een F1-pensioen dreigt
"Mijn contract loopt tot en met 2028, maar mijn toekomst zal
afhangen van de nieuwe regels in 2026, en of die leuk en
interessant zijn. Als ze niet leuk zijn, zie ik mezelf hier niet
echt blijven rondhangen. Zeven titels winnen is niet iets waar ik
mee bezig ben." Was getekend: Max Verstappen tegenover PA . De
28-jarige Nederlander liet zo nog maar eens duidelijk weten hoe hij
tegen de situatie aankijkt. Records van Michael Schumacher en Lewis
Hamilton doen Verstappen niet extreem veel, dat is bekend, maar hij
houdt zijn toekomst duidelijk helemaal in eigen hand. Zijn de
nieuwe F1-reglementen niet leuk en spectaculair, dan kan Verstappen
vroegtijdig met pensioen gaan. Verstappen liet ook al in een vroeg
stadium weten dat hij niet de grootste fan is van de nieuwe auto's
en motoren. De elektrische batterij krijgt een grotere rol,
waardoor de verdeling tussen de verbrandingsmotor en batterij 50/50
wordt. Het directe gevolg is echter wel dat de coureurs goed moeten
gaan nadenken over hoe ze het vermogen verdelen over één ronde.
Bovendien komt er een X- en Z-mode, waarmee coureurs genoeg
downforce kunnen genereren in bochten en ook een hoge topsnelheid
kunnen halen. Verstappens argument komt echter ook voort uit het
moordende schema van de Formule 1. Waar tien jaar geleden nog zo'n
18 races werden verreden, staat dat aantal nu op 24. Verstappen
vindt dat te veel, zowel qua energie van hemzelf en monteurs als
privé. Verstappen werd in 2025 vader van een dochtertje en is
natuurlijk altijd bijzonder veel van huis. Doelen in andere
raceklassen Bovendien heeft Verstappen zijn eigen raceteam en
proefde hij dit jaar al aan andere raceklassen. Zijn verrichtingen
op de Nordschleife werden met ontzettend veel interesse gevolgd en
Verstappen won direct bij zijn GT3-debuut op het iconische circuit.
Zijn aanwezigheid in Duitsland moet uiteindelijk uitmonden in een
deelname én zege tijdens de 24 uur van de Nürburgring. Mogelijk
gebeurt dat al in 2026. Verstappen wil alleen nog veel meer
bereiken in het enduranceracen. De 24 uur van Le Mans en Daytona
staan hoog op zijn lijstje, waarbij Le Mans natuurlijk de ultieme
kroon zou zijn. F1-coureurs als Fernando Alonso en Nico Hülkenberg
wonnen de race al eens en staan in een illuster rijtje. De naam van
Verstappen moet daar ook bij in de hypercar-categorie. Maar eerst
richt Verstappen zich nog volledig op de Formule 1, al is niet
duidelijk voor hoe lang. In principe dient hij zijn Red
Bull-contract tot en met 2028 uit, tenzij de reglementen dus echt
tegenvallen en Verstappen er geen plezier meer aan beleefd. Niemand
zal hem dan tegenhouden, Verstappen kiest zelf hoe zijn toekomst
eruitziet. Een vroegtijdige exit is niet uitgesloten.
afhangen van de nieuwe regels in 2026, en of die leuk en
interessant zijn. Als ze niet leuk zijn, zie ik mezelf hier niet
echt blijven rondhangen. Zeven titels winnen is niet iets waar ik
mee bezig ben." Was getekend: Max Verstappen tegenover PA . De
28-jarige Nederlander liet zo nog maar eens duidelijk weten hoe hij
tegen de situatie aankijkt. Records van Michael Schumacher en Lewis
Hamilton doen Verstappen niet extreem veel, dat is bekend, maar hij
houdt zijn toekomst duidelijk helemaal in eigen hand. Zijn de
nieuwe F1-reglementen niet leuk en spectaculair, dan kan Verstappen
vroegtijdig met pensioen gaan. Verstappen liet ook al in een vroeg
stadium weten dat hij niet de grootste fan is van de nieuwe auto's
en motoren. De elektrische batterij krijgt een grotere rol,
waardoor de verdeling tussen de verbrandingsmotor en batterij 50/50
wordt. Het directe gevolg is echter wel dat de coureurs goed moeten
gaan nadenken over hoe ze het vermogen verdelen over één ronde.
Bovendien komt er een X- en Z-mode, waarmee coureurs genoeg
downforce kunnen genereren in bochten en ook een hoge topsnelheid
kunnen halen. Verstappens argument komt echter ook voort uit het
moordende schema van de Formule 1. Waar tien jaar geleden nog zo'n
18 races werden verreden, staat dat aantal nu op 24. Verstappen
vindt dat te veel, zowel qua energie van hemzelf en monteurs als
privé. Verstappen werd in 2025 vader van een dochtertje en is
natuurlijk altijd bijzonder veel van huis. Doelen in andere
raceklassen Bovendien heeft Verstappen zijn eigen raceteam en
proefde hij dit jaar al aan andere raceklassen. Zijn verrichtingen
op de Nordschleife werden met ontzettend veel interesse gevolgd en
Verstappen won direct bij zijn GT3-debuut op het iconische circuit.
Zijn aanwezigheid in Duitsland moet uiteindelijk uitmonden in een
deelname én zege tijdens de 24 uur van de Nürburgring. Mogelijk
gebeurt dat al in 2026. Verstappen wil alleen nog veel meer
bereiken in het enduranceracen. De 24 uur van Le Mans en Daytona
staan hoog op zijn lijstje, waarbij Le Mans natuurlijk de ultieme
kroon zou zijn. F1-coureurs als Fernando Alonso en Nico Hülkenberg
wonnen de race al eens en staan in een illuster rijtje. De naam van
Verstappen moet daar ook bij in de hypercar-categorie. Maar eerst
richt Verstappen zich nog volledig op de Formule 1, al is niet
duidelijk voor hoe lang. In principe dient hij zijn Red
Bull-contract tot en met 2028 uit, tenzij de reglementen dus echt
tegenvallen en Verstappen er geen plezier meer aan beleefd. Niemand
zal hem dan tegenhouden, Verstappen kiest zelf hoe zijn toekomst
eruitziet. Een vroegtijdige exit is niet uitgesloten.
