'Bedevaartsoord' voor Verstappen-fans sluit de deuren
De fysieke Max Verstappen Shop in Swalmen is door de jaren heen een
begrip geworden in Nederland. Het werd de plek voor fans van de
viervoudig wereldkampioen om op een fysieke locatie merchandise te
kopen. Maar de fans kunnen niet heel lang meer genieten van die
winkel. Door het aantrekken van Fanatics als partner van
Verstappen, een bedrijf dat sportartikelen en sportmerchandise
verkoopt, sluit de fysieke shop namelijk. Raymond Vermeulen, de
manager van Verstappen, zegt daar het volgende over bij De
Limburger . "Die zal ergens begin volgend jaar gaan sluiten. Ik
verwacht dat rond 1 maart de deuren dichtgaan." Daar zullen de fans
ongetwijfeld van balen, iets wat Vermeulen wel snapt. "Het is toch
een soort bedevaartsoord geworden voor de supporters." Dat de
winkel haar deuren sluit, is in goed overleg gebeurd met de
eigenaar van de winkel, Roger Hermans. "Die gaat van zijn pensioen
genieten en zal als raadgever op het gebied van merchandise bij ons
betrokken blijven. We gaan op goede voet uit elkaar", aldus
Vermeulen. Daarna legt hij uit waarom er voor Fanatics is gekozen
als partner. "Het is de allergrootste en allerbeste van de wereld.
Met een wereldwijde dekking. Dat is de schaalvergroting die we
nastreven. Om de volgende stappen te maken." Toch wordt er ook
verder gekeken dan alleen online verkoop, zo geeft Vermeulen aan.
"Fanatics werkt vaker met concepten als pop-upstores. Dat is iets
waar we nu naar gaan kijken."
begrip geworden in Nederland. Het werd de plek voor fans van de
viervoudig wereldkampioen om op een fysieke locatie merchandise te
kopen. Maar de fans kunnen niet heel lang meer genieten van die
winkel. Door het aantrekken van Fanatics als partner van
Verstappen, een bedrijf dat sportartikelen en sportmerchandise
verkoopt, sluit de fysieke shop namelijk. Raymond Vermeulen, de
manager van Verstappen, zegt daar het volgende over bij De
Limburger . "Die zal ergens begin volgend jaar gaan sluiten. Ik
verwacht dat rond 1 maart de deuren dichtgaan." Daar zullen de fans
ongetwijfeld van balen, iets wat Vermeulen wel snapt. "Het is toch
een soort bedevaartsoord geworden voor de supporters." Dat de
winkel haar deuren sluit, is in goed overleg gebeurd met de
eigenaar van de winkel, Roger Hermans. "Die gaat van zijn pensioen
genieten en zal als raadgever op het gebied van merchandise bij ons
betrokken blijven. We gaan op goede voet uit elkaar", aldus
Vermeulen. Daarna legt hij uit waarom er voor Fanatics is gekozen
als partner. "Het is de allergrootste en allerbeste van de wereld.
Met een wereldwijde dekking. Dat is de schaalvergroting die we
nastreven. Om de volgende stappen te maken." Toch wordt er ook
verder gekeken dan alleen online verkoop, zo geeft Vermeulen aan.
"Fanatics werkt vaker met concepten als pop-upstores. Dat is iets
waar we nu naar gaan kijken."
