'Verstappen overweegt switch van Ferrari naar Mercedes in GT3'
Verstappen.com Racing wil in 2026 de AMG GT3 inzetten in de GT
World Challenge, terwijl men in 2025 nog met een Aston Martin
Vantage reed. Het optreden met Mercedes maakt mogelijk de weg vrij
voor een nog intensere samenwerking. Motorsport-Total schrijft dat
Verstappen erop inzet om met hetzelfde type auto - de AMG GT3 - de
uitdagingen van de Nürburgring aan te gaan. In 2025 deed hij dat
nog met een Ferrari 296 GT3, maar de Mercedes zou wat
vergevingsgezinder zijn dan het Italiaanse raspaard - iets waar met
name teamgenoot Chris Lulham enthousiast over is. Bijkomen
voordeel, zo schrijft de publicatie, is dat Mercedes als merk veel
meer ervaring heeft op de Nordschleife dan Ferrari. Daarom zou
Verstappen.com Racing inzetten op een samenwerking met Winward
Racing. Dat team heeft eveneens weinig Nordschleife-ervaring, maar
zou terug kunnen vallen op AMG-fabrieksondersteuning, daar waar die
ervaring wel volop aanwezig is. Het ultieme doel mag duidelijk
zijn, dat is de 24 uur van de Nürburgring. Echter, de race zelf
valt weliswaar niet samen met een afspraak op de Formule
1-kalender, maar de voorbereidende races en kwalificatiesessies
doen dat wel. Het Verstappen-kamp zou er daarom op inzetten om op
zijn minst NLS1 te rijden, de eerste van acht raceweekenden,
gepland voor 14 maart, maar ook dat clasht met de F1, namelijk met
de GP van China. Daarom zou men volgens de publicatie hebben
geprobeerd om wat datums aan te laten passen. Hoofd van de NLS,
Mike Jäger, ontkend dat Verstappen daarvoor direct bij de NLS heeft
aangeklopt, maar lijkt wel degelijk te kijken naar de mogelijkheid
om met wat data te schuiven, naar eigen zeggen vanwege de nu toch
wel drukke agenda: "Als we iets kunnen veranderen, zullen we dat
niet nalaten, maar op dit moment is er nog niks concreet." Jäger
wil wel benadrukken dat hij Verstappen graag ziet terugkeren in
zijn series: "We zien hem graag weer deel uitmaken van onze
raceserie, omdat ik zijn nuchtere houding waardeer en omdat ik
geloof dat hij met zijn hele entourage een positieve invloed heeft
op onze raceserie. Daar hebben we echter weinig invloed op."
World Challenge, terwijl men in 2025 nog met een Aston Martin
Vantage reed. Het optreden met Mercedes maakt mogelijk de weg vrij
voor een nog intensere samenwerking. Motorsport-Total schrijft dat
Verstappen erop inzet om met hetzelfde type auto - de AMG GT3 - de
uitdagingen van de Nürburgring aan te gaan. In 2025 deed hij dat
nog met een Ferrari 296 GT3, maar de Mercedes zou wat
vergevingsgezinder zijn dan het Italiaanse raspaard - iets waar met
name teamgenoot Chris Lulham enthousiast over is. Bijkomen
voordeel, zo schrijft de publicatie, is dat Mercedes als merk veel
meer ervaring heeft op de Nordschleife dan Ferrari. Daarom zou
Verstappen.com Racing inzetten op een samenwerking met Winward
Racing. Dat team heeft eveneens weinig Nordschleife-ervaring, maar
zou terug kunnen vallen op AMG-fabrieksondersteuning, daar waar die
ervaring wel volop aanwezig is. Het ultieme doel mag duidelijk
zijn, dat is de 24 uur van de Nürburgring. Echter, de race zelf
valt weliswaar niet samen met een afspraak op de Formule
1-kalender, maar de voorbereidende races en kwalificatiesessies
doen dat wel. Het Verstappen-kamp zou er daarom op inzetten om op
zijn minst NLS1 te rijden, de eerste van acht raceweekenden,
gepland voor 14 maart, maar ook dat clasht met de F1, namelijk met
de GP van China. Daarom zou men volgens de publicatie hebben
geprobeerd om wat datums aan te laten passen. Hoofd van de NLS,
Mike Jäger, ontkend dat Verstappen daarvoor direct bij de NLS heeft
aangeklopt, maar lijkt wel degelijk te kijken naar de mogelijkheid
om met wat data te schuiven, naar eigen zeggen vanwege de nu toch
wel drukke agenda: "Als we iets kunnen veranderen, zullen we dat
niet nalaten, maar op dit moment is er nog niks concreet." Jäger
wil wel benadrukken dat hij Verstappen graag ziet terugkeren in
zijn series: "We zien hem graag weer deel uitmaken van onze
raceserie, omdat ik zijn nuchtere houding waardeer en omdat ik
geloof dat hij met zijn hele entourage een positieve invloed heeft
op onze raceserie. Daar hebben we echter weinig invloed op."
