Verstappen daagt fabriekscoureurs en teams uit: "Kom me pakken, dan"
Max Verstappen won eind september de NLS-race op de Nordschleife
met teamgenoot Chris Lulham. Hij werd door velen geroemd, maar er
werd ook opgemerkt dat het deelnemersveld niet bijzonder sterk was.
Grote fabrieksteams met bijbehorende fabriekscoureur waren er
bijvoorbeeld niet, iets wat ook Verstappen zelf ruimhartig erkent
in het eindejaarsinterview met Viaplay . "Die overwinning was echt
top, ik vond het ook echt leuk. Maar natuurlijk was het niet de
allerbeste concurrentie", aldus Verstappen, die maar meteen korte
metten maakt met de suggestie dat hij het af zou leggen tegen de
grote kanonnen uit de GT-wereld. "Ik durf te wedden dat als
iedereen daar wél was geweest ik ze ook allemaal had aangepakt."
Riepen mensen dat soort dingen misschien ook omdat ze op zich op
hun teentjes getrapt voelden door een rookie die de heersende
rangorde opschudt? "Ja ja, maar laat ze allemaal maar komen. Ik
wist natuurlijk dat de BOP (Balance of Performance, red.) van die
Ferrari goed was, maar ze kunnen het allemaal komen proberen met
hun BMW's en Porsches." Wat Verstappen bovendien heeft
achtergelaten op de Norschleife is een lichte versoepeling van de
permit-regels. Het behalen van het rijbewijs voor de vervaarlijke
omloop kan nu al deels worden afgevinkt door uitgebreid
simulatorwerk. Doe genoeg baankennis op in de sim en je bent al een
stip dichter bij dat felbegeerde papriertje dan voorheen. Dat
Verstappen die verandering er door heeft gekregen, vindt hij als
ambassadeur van het simracen maar wat mooi: "Dat vind ik heel leuk.
En er blijven natuurlijk altijd azijnzeikerds over dat je dat deel
van je licentie in de sim kan behalen, maar ik vind dat alleen maar
mooi."
met teamgenoot Chris Lulham. Hij werd door velen geroemd, maar er
werd ook opgemerkt dat het deelnemersveld niet bijzonder sterk was.
Grote fabrieksteams met bijbehorende fabriekscoureur waren er
bijvoorbeeld niet, iets wat ook Verstappen zelf ruimhartig erkent
in het eindejaarsinterview met Viaplay . "Die overwinning was echt
top, ik vond het ook echt leuk. Maar natuurlijk was het niet de
allerbeste concurrentie", aldus Verstappen, die maar meteen korte
metten maakt met de suggestie dat hij het af zou leggen tegen de
grote kanonnen uit de GT-wereld. "Ik durf te wedden dat als
iedereen daar wél was geweest ik ze ook allemaal had aangepakt."
Riepen mensen dat soort dingen misschien ook omdat ze op zich op
hun teentjes getrapt voelden door een rookie die de heersende
rangorde opschudt? "Ja ja, maar laat ze allemaal maar komen. Ik
wist natuurlijk dat de BOP (Balance of Performance, red.) van die
Ferrari goed was, maar ze kunnen het allemaal komen proberen met
hun BMW's en Porsches." Wat Verstappen bovendien heeft
achtergelaten op de Norschleife is een lichte versoepeling van de
permit-regels. Het behalen van het rijbewijs voor de vervaarlijke
omloop kan nu al deels worden afgevinkt door uitgebreid
simulatorwerk. Doe genoeg baankennis op in de sim en je bent al een
stip dichter bij dat felbegeerde papriertje dan voorheen. Dat
Verstappen die verandering er door heeft gekregen, vindt hij als
ambassadeur van het simracen maar wat mooi: "Dat vind ik heel leuk.
En er blijven natuurlijk altijd azijnzeikerds over dat je dat deel
van je licentie in de sim kan behalen, maar ik vind dat alleen maar
mooi."
