Lawson miste houvast naast Verstappen: "Ik moest alles inhalen"
"Waar ik naar uitkijk is om tijd te hebben met het team gedurende
de zomerstop, en me goed voor te bereiden, omdat ik denk dat ik dit
jaar veel van de aanloop naar het nieuwe seizoen heb gemist", aldus
Liam Lawson in een exclusief interview met RacingNews365 . De
Racing Bulls-coureur ervoer afgelopen seizoen, vanaf het moment dat
hij werd gepresenteerd als de nieuwe teamgenoot van Max Verstappen,
als een constante inhaalrace: "Toen ik voor het eerst bij Red Bull
kwam was het heel erg van 'hoe staan de zaken ervoor met de auto,
welke richting gaan we op?'." "Het was een nieuwe kant van de
garage voor mij, alsof ik moest proberen om iedereen bij te benen,
zeker toen die eerste races heel zwaar bleken te zijn." "We
brachten zoveel tijd door samen (de engineers en hij, red.),
waarbij het voortdurend gaat over de auto die aan jou toebehoort.
De dingen die je doet, doe je om de auto op maat te maken voor jou
als coureur. Maar het was vooral zaak om te wennen aan een voor mij
compleet nieuwe auto." Inhaalrace duurde voort bij Racing Bulls
Overigens bleef die inhaalrace voortduren na zijn switch terug naar
Racing Bulls: "En zelfs toen ik later weer in de Racing Bulls
stapte, voelde die vanwege de ontwikkelingen al weer heel anders
aan dan de auto waarmee ik het seizoen daarvoor was geëindigd." Met
een Racing Bulls-contract op zak voor 2026 kan Lawson zich nu
volledig richten op de voorbereidingen in een inmiddels vertrouwde
omgeving. De zekerheid biedt hem de mogelijkheid om dieper in de
technische aspecten te duiken en nauwer samen te werken met zijn
engineers. Wel zal hij wéér opnieuw aan een compleet nieuwe auto
moet wennen, dit keer vanwege de nieuwe technische reglementen.
de zomerstop, en me goed voor te bereiden, omdat ik denk dat ik dit
jaar veel van de aanloop naar het nieuwe seizoen heb gemist", aldus
Liam Lawson in een exclusief interview met RacingNews365 . De
Racing Bulls-coureur ervoer afgelopen seizoen, vanaf het moment dat
hij werd gepresenteerd als de nieuwe teamgenoot van Max Verstappen,
als een constante inhaalrace: "Toen ik voor het eerst bij Red Bull
kwam was het heel erg van 'hoe staan de zaken ervoor met de auto,
welke richting gaan we op?'." "Het was een nieuwe kant van de
garage voor mij, alsof ik moest proberen om iedereen bij te benen,
zeker toen die eerste races heel zwaar bleken te zijn." "We
brachten zoveel tijd door samen (de engineers en hij, red.),
waarbij het voortdurend gaat over de auto die aan jou toebehoort.
De dingen die je doet, doe je om de auto op maat te maken voor jou
als coureur. Maar het was vooral zaak om te wennen aan een voor mij
compleet nieuwe auto." Inhaalrace duurde voort bij Racing Bulls
Overigens bleef die inhaalrace voortduren na zijn switch terug naar
Racing Bulls: "En zelfs toen ik later weer in de Racing Bulls
stapte, voelde die vanwege de ontwikkelingen al weer heel anders
aan dan de auto waarmee ik het seizoen daarvoor was geëindigd." Met
een Racing Bulls-contract op zak voor 2026 kan Lawson zich nu
volledig richten op de voorbereidingen in een inmiddels vertrouwde
omgeving. De zekerheid biedt hem de mogelijkheid om dieper in de
technische aspecten te duiken en nauwer samen te werken met zijn
engineers. Wel zal hij wéér opnieuw aan een compleet nieuwe auto
moet wennen, dit keer vanwege de nieuwe technische reglementen.
