Cadillac verklaart miljoenenuitgave voor eerste grote onthulling

Cadillac F1 zal volgend jaar het elfde team op de Formule 1-grid
worden en de gloednieuwe Amerikaanse renstal lijkt grote plannen te
hebben. Met Sergio Pérez en Valtteri Bottas heeft het team gekozen
voor ervaring, in de hoop om de auto snel te ontwikkelen en om
wellicht een aantal mooie resultaten te behalen. Eerder liet de
ervaren technisch adviseur Pat Symonds al weten dat de schaal van
het F1-project van Cadillac angstaanjagend is. Het team wil het
personeelsbestand laten groeien tot een man of zeshonderd, groter
dan veel teams in het middenveld, en dat terwijl het team zelf
weinig onderdelen zal produceren. Ook werkt het team, via General
Motors, aan een eigen krachtbron, die het vanaf 2029 wil gaan
gebruiken. Een tijdje geleden kwam ook het nieuws naar buiten dat
Cadillac de knip heeft getrokken om de bekendmaking van de
2026-kleurstelling te laten plaatsvinden tijdens het reclameblok in
de rust van de Super Bowl. De kosten hiervan: 8 miljoen dollar.
Lowdon spreekt over 'coole actie' In een exclusief interview met
RacingNews365 vertelt Cadillac F1-teambaas Graeme Lowdon openhartig
over de beweegredenen achter deze unieke manier waarop de
kleurstelling van de eerste auto van het team wordt onthuld. "Een
van de dingen die we hebben gezegd ter ondersteuning van onze
deelname, is dat we op een authentieke manier nieuwe fans naar de
Formule 1 wilden trekken. Dit is daar een voorbeeld van. Het is
echt goed voor de Formule 1 en geweldig voor het team." "Het
verbindt alles wat te maken heeft met cultuur, de bredere sport,
Formule 1, het Amerikaanse erfgoed en wat wij doen. Het laat ook
zien hoe het team wil werken. Als het nieuwe fans aantrekt om het
team te volgen, en nieuwe fans om de Formule 1 te volgen, dan is
dat alleen maar beter. Wij zijn natuurlijk al om, maar er zijn veel
mensen die hopelijk zullen kijken en zeggen: 'Wow, dit ziet er best
gaaf uit'." "Het lanceren van een kleurstelling is een trots moment
en hier is een kans om dat te doen en zoveel mogelijk mensen te
bereiken. Het is een coole actie: we willen dat mensen de auto zien
en nieuwsgierig worden naar het team." 'Meegaan op deze reis' Maar
Cadillac wil niet alleen zichzelf in de spotlights zetten. Volgens
Lowdon wil de Amerikaanse renstal met het kopen van de peperdure
reclametijd ook bijdragen aan de algehele naamsbekendheid en
populariteit van de Formule 1 in de Verenigde Staten en de rest van
de wereld. "Wij hebben vaak gezegd dat we niet willen dat mensen
alleen volgen wat wij doen. We willen dat ze met ons meegaan op
deze reis om een nieuw team te introduceren. Zoiets gebeurt maar
zelden. Wij vinden het een supercoole reis, en hoe meer mensen er
met ons mee doen, hoe beter. Hopelijk kan een initiatief zoals het
Super Bowl-project daar een belangrijke rol in spelen." De Super
Bowl vindt plaats op zondag 8 februari 2026. Dat betekent
tegelijkertijd dat we die dag voor het eerst kunnen kijken naar de
eerste auto van de gloednieuwe Amerikaanse renstal. Of mensen dan
'Wow, dit ziet er best gaaf uit' zullen zeggen, zal dan blijken.

Top Headlines

Oudere Top Headlines