Russell deelt anekdote over 'gevaarlijke' Mercedes: "Veiligheidsfunctionaris zei nee"
De ground effect -auto's maakten hun intrede in 2022 en hebben zich
door de jaren heen berucht gemaakt bij de coureurs. Porpoising werd
een bekend begrip bij de mensen thuis, en de lichamen van de
coureurs die de auto's moesten besturen kregen het zwaar te
verduren. Over de jaren heen werden de grootste problemen rondom de
stuiterende auto's echter sterk verminderd. Toch lieten meerdere
coureurs, waaronder Max Verstappen, weten dat ze maar al te blij
zijn dat de auto's volgend jaar niet meer terugkeren. George
Russell schaart zich bij die woorden en vertelt in gesprek met
diverse media, waaronder RacingNews365, een anekdote om nogmaals
aan te geven hoe heftig de auto's waren om te besturen. "Het zijn
echt brute auto’s. We hebben bijvoorbeeld een simulator die een
ronde op een circuit kan nabootsen, inclusief de bewegingen van de
ophanging en het chassis. Ik wilde Lewis (Hamilton, red.) erin
zetten, en ook een van onze hoofdontwerpers, om een ronde over
Bakoe te doen, om te laten zien hoe agressief die auto eigenlijk
was. Maar de veiligheidsfunctionaris zei dat het té gevaarlijk
was." Problemen in Las Vegas Russell volgt de anekdote op met zijn
ervaringen in Las Vegas: "Het geeft wel een beetje perspectief: je
rijdt anderhalf uur rond, je hele lichaam schudt mee, je rug, je
ogen. Ik herinner me het eerste jaar dat ik in Vegas was: ik kon de
remmarkeringen niet meer zien, omdat de auto zo agressief de grond
raakte." "Ik reed 360 kilometer per uur, en je kon het gewoon niet
zien. Ik heb met een paar coureurs gesproken en de helft van het
veld had hetzelfde probleem. Dus ja, ik ben blij dat we binnenkort
niet meer met zulke situaties te maken hebben."
door de jaren heen berucht gemaakt bij de coureurs. Porpoising werd
een bekend begrip bij de mensen thuis, en de lichamen van de
coureurs die de auto's moesten besturen kregen het zwaar te
verduren. Over de jaren heen werden de grootste problemen rondom de
stuiterende auto's echter sterk verminderd. Toch lieten meerdere
coureurs, waaronder Max Verstappen, weten dat ze maar al te blij
zijn dat de auto's volgend jaar niet meer terugkeren. George
Russell schaart zich bij die woorden en vertelt in gesprek met
diverse media, waaronder RacingNews365, een anekdote om nogmaals
aan te geven hoe heftig de auto's waren om te besturen. "Het zijn
echt brute auto’s. We hebben bijvoorbeeld een simulator die een
ronde op een circuit kan nabootsen, inclusief de bewegingen van de
ophanging en het chassis. Ik wilde Lewis (Hamilton, red.) erin
zetten, en ook een van onze hoofdontwerpers, om een ronde over
Bakoe te doen, om te laten zien hoe agressief die auto eigenlijk
was. Maar de veiligheidsfunctionaris zei dat het té gevaarlijk
was." Problemen in Las Vegas Russell volgt de anekdote op met zijn
ervaringen in Las Vegas: "Het geeft wel een beetje perspectief: je
rijdt anderhalf uur rond, je hele lichaam schudt mee, je rug, je
ogen. Ik herinner me het eerste jaar dat ik in Vegas was: ik kon de
remmarkeringen niet meer zien, omdat de auto zo agressief de grond
raakte." "Ik reed 360 kilometer per uur, en je kon het gewoon niet
zien. Ik heb met een paar coureurs gesproken en de helft van het
veld had hetzelfde probleem. Dus ja, ik ben blij dat we binnenkort
niet meer met zulke situaties te maken hebben."
