Antonelli ging door een diep dal: "Ik heb heel veel gehuild"
Kimi Antonelli werd door Mercedes gebombardeerd als hét grote
talent van deze generatie, misschien wel tot de nieuwe Max
Verstappen. Maar na een degelijk begin van 2025, begon Antonelli
wat terug te zakken. Hij leek het even kwijt te zijn en dat geeft
hij ook ruimhartig toe als hem gevraagd wordt of er überhaupt wordt
gehuild in de Formule 1. Wel door Antonelli in ieder geval. "Ik
huil. Tijdens die moeilijke periode heb ik veel gehuild. Ik had het
erg moeilijk, vooral mentaal, omdat ik aan mezelf begon te
twijfelen", zo begint Antonelli in gesprek met La Gazzetta dello
Sport . "Je komt in de Formule 1 terecht, het is de droom van je
leven waar je zo hard voor hebt gewerkt, en na een geweldige start
van het seizoen begin je het gevoel te krijgen dat het niet gaat
zoals je wilt." "Het was zwaar. En ik miste ook de kalmte en
helderheid die coureurs die meer ervaring hebben om met moeilijke
momenten om te gaan", aldus de Italiaan, die goed weet uit te
leggen hoe en wanneer de stijgende lijn weer werd ingezet. "Het
teruggrijpen naar de oude achterwielophanging heeft me zeker enorm
geholpen. Na Monza had ik een gesprek met Toto en Bono, mijn
engineer, die me vertelden wat er mis was met wat ik deed en me
hielpen begrijpen hoe ik een echte mentale reset kon uitvoeren."
talent van deze generatie, misschien wel tot de nieuwe Max
Verstappen. Maar na een degelijk begin van 2025, begon Antonelli
wat terug te zakken. Hij leek het even kwijt te zijn en dat geeft
hij ook ruimhartig toe als hem gevraagd wordt of er überhaupt wordt
gehuild in de Formule 1. Wel door Antonelli in ieder geval. "Ik
huil. Tijdens die moeilijke periode heb ik veel gehuild. Ik had het
erg moeilijk, vooral mentaal, omdat ik aan mezelf begon te
twijfelen", zo begint Antonelli in gesprek met La Gazzetta dello
Sport . "Je komt in de Formule 1 terecht, het is de droom van je
leven waar je zo hard voor hebt gewerkt, en na een geweldige start
van het seizoen begin je het gevoel te krijgen dat het niet gaat
zoals je wilt." "Het was zwaar. En ik miste ook de kalmte en
helderheid die coureurs die meer ervaring hebben om met moeilijke
momenten om te gaan", aldus de Italiaan, die goed weet uit te
leggen hoe en wanneer de stijgende lijn weer werd ingezet. "Het
teruggrijpen naar de oude achterwielophanging heeft me zeker enorm
geholpen. Na Monza had ik een gesprek met Toto en Bono, mijn
engineer, die me vertelden wat er mis was met wat ik deed en me
hielpen begrijpen hoe ik een echte mentale reset kon uitvoeren."
