Update | Invloed Latifi nu al te merken, Sofina Foods vult Rexona-gat
Williams moest met het vertrek van Robert Kubica al afscheid nemen van sponsor Orlen, een Pools oliebedrijf. Maar nu blijkt dat dat niet de enige sponsoren zijn waar de Britse renstal afscheid van moet nemen. Ligt een faillissement op de loer voor Claire Williams?
Er wordt nu gesuggereerd door PlanetF1 dat ook sponsor Rexona vertrokken is. Rexona sloot een deal met Williams in 2015, waarna de naam van het merk prominent te zien was op de bolide. Volgens de Spaanse sportkrant AS was de deal goed voor ongeveer 15 miljoen euro voor de renstal, de op één na grootste sponsor na RoKiT.
Het nieuws wordt bevestigd door het feit dat Rexona ook niet meer als officiële partner van het raceteam te vinden is op de website van Williams. Maar er hangt meer slecht nieuws in de lucht voor het prestigieuze team.
Ook Symantec, een kleinere partij waar Williams in zee mee gegaan is, heeft besloten een einde te maken aan de overeenkomst. Dit is de derde partij in korte tijd die gedag zegt tegen Williams. Williams verkocht in 2019 al een meerderheidsaandeel van de raceafdeling aan EMK Capital , ondanks de komst van Nicholas Latifi heerst er financiële onrust binnen het team. (Foto: Williams Media)
Update 08.26u | Invloed Latifi nu al te merken, Sofina Foods vult Rexona-gat
Canadese voedselproductenfabrikant Sofina Foods heeft een deal gesloten met Formule 1-team Williams. In 2019 startte Sofina de samenwerking met het team en in 2020 wordt deze samenwerking intensiever.
In 2020 zal op de achterkant van de achtervleugel Sofina Foods te zien zijn als sponsor vanaf de Grand Prix van Australië, volgens Sportbusiness . Ook in de garage zal de naam van het merk te zien zijn, op de teamkleding en de racepakken van George Russell en Nicholas Latifi. Latifi's vader, Michael Latifi, is de oprichter en CEO van Sofina Foods.
De vice-president van Sofina Foods, Brent Quartermain, heeft gereageerd op het nieuws van de sponsordeal. Het hing vanwege het aantrekken van Latifi al wel in de lucht: 'Een aanwezigheid in de Formule 1 heeft veel waarde toegevoegd aan ons bedrijf. Het was voor ons een logische stap om op dit succes voort te boorduren door onze samenwerking in 2020 uit te breiden.
