Voormalig teamgenoot lovend over Verstappen: "Zo is hij altijd al geweest"

Liam Lawson reed in totaal maar twee races voor hoofdmacht Red Bull
Racing, maar achter de schermen was de Nieuw-Zeelander al jaren
betrokken bij de Oostenrijkse renstal. Hij begon als reservecoureur
en vond zowel voor als na zijn Red Bull-races een plek bij
zusterteam Racing Bulls. Lawson had het niet altijd makkelijk
binnen Red Bull, vooral niet toen hij aan het begin van het seizoen
2025 al na twee races werd teruggezet naar Racing Bulls vanwege
tegenvallende prestaties. Toch kon hij in die periode ook op steun
rekenen, waaronder van Max Verstappen. De Nederlander is als een
van de beste coureurs van het veld lastig te verslaan, maar in de
High Performance-podcast heeft Lawson het vooral over een andere
kant van Verstappen.  "Max is altijd al heel echt geweest. Als
iemand die op zo'n hoog niveau presteert, en in een positie zit
waarin hij al zoveel heeft bereikt en zo succesvol is geweest, zou
het heel makkelijk zijn voor hem om juist niet zo'n persoon te
zijn. Maar hij liet dat niet alleen aan mij zien. Hij is zo met
iedereen." "Max wil gewoon racen en houdt ervan om over auto's te
praten. Zelfs toen ik nog als reservecoureur bij het team kwam,
merkte ik altijd al dat hij echt moeite deed om me te zien staan en
gedag te zeggen. Toen ik net bij het team zat, en dat is al even
geleden, en naar sommige races kwam, wist hij dat ik deelnam aan de
Formule 2. Dan kwam hij naar me toe om te vragen hoe het ging, hoe
het in het kampioenschap ging, hoe de auto voelt." Dat kon Lawson
al die tijd erg waarderen. "Het feit dat hij me vroeg hoe het met
mijn zaken ging, vond ik toen echt heel gaaf. Hij is altijd al zo
echt geweest. Toen ik vervolgens bij Red Bull kwam, was hij ook erg
ondersteunend. Ik wil niet echt op de details ingaan, maar hij
steunde me echt." 'Rijles van de beste coureur!' Ook toen Lawson in
een lastige situatie zat als Red Bull-coureur, stak Verstappen hem
een hart onder de riem. "Ja, 100%. Ik heb met een hoop mensen
gesproken toen dat nog gaande was, en dus ook met Max. Ik heb het
met hem ook over de situatie gehad, en hij steunde me echt. Ik kon
dat echt heel erg waarderen." Het betekende namelijk ontzettend
veel voor Lawson, die juist zin had om naast een van de beste
coureurs van de grid in een team te zitten. "Ik was zo enthousiast
dat ik in een team zou zitten met hem en dat ik de kans zou krijgen
om in een auto te strijden die grotendeels hetzelfde is als die van
hem. Ik kon precies zien wat hij deed. Ik kreeg eigenlijk rijles
van de beste coureur in de autosportwereld!" "Daar was ik echt heel
enthousiast over. Iedereen heeft het er altijd over dat je hem
meteen moet proberen te verslaan, maar dat is gewoon dom. Het is
juist zo waardevol om iemand als Max te hebben om van te leren. Dat
vond ik juist zo leuk." 

Top Headlines

Oudere Top Headlines