Oud F1-coureur haalt uit naar concurrent in NASCAR-opstootje: "Fuck off!"
Kevin Magnussen maakte afgelopen weekend zijn debuut in de NASCAR
Cup Series. Hij kwam uit in de speciale en eenmalige Project 91
Trackhouse Racing-auto, waar Kimi Räikkönen in 2022 ook zijn
Cup-debuut in maakte. Magnussen eindigde de race op de Naval Base
Coronado, op een speciaal circuit op de militaire basis in San
Diego, als 27e en reed zelfs de snelste ronde van de race. Hoewel
het een race zonder grote problemen was, werd de Deen na de race
direct geconfronteerd door concurrent Noah Gragson, waarmee hij op
de baan in gevecht was. Eerder in de race waren ze al tegen elkaar
gebotst, waarna Gragson Magnussen in de chicane uit de weg duwde om
een positie over te nemen. Het gevecht was toen al enkele ronden
bezig. Later, met nog een paar ronden te gaan, zette Magnussen zijn
tegenaanval in. Hij kwam aan de binnenkant bij Gragson en duwde hem
tegen de muur, waarbij het zelfs leek alsof hij vlak voor het
contact nog gas gaf. Gragson raakte vervolgens de muur, waardoor
zijn rechtervoorste spoorstang brak. Hij kon de race niet
vervolgen. Na de race kwam Gragson verhaal halen bij Magnussen, en
dat veranderde al snel in een heftige confrontatie. "Wat is
verdomme je probleem?", begon Gragson. "Jullie komen hierheen,
rijden dan verdomme de bocht in, alleen maar omdat jullie
spatborden hebben!" Magnussen was op zijn beurt niet zo gediend van
de houding van Gragson, die recht voor hem stond, en liet dat ook
duidelijk merken. "Fuck off, ga verdomme weg." Als de Amerikaan
vervolgens vraagt wat Magnussen's probleem precies is, heeft de
Deen een nog duidelijker antwoord: "Het probleem is dat je zo dicht
op me zit. Begrijp je geen Engels, of zo? Ik zeg: rot op. Jij zat
fout, en daar ben je nu ook achter gekomen." Daarna gingen de twee
hun eigen weg. De race werd uiteindelijk gewonnen door Corey Heim,
die daarmee zijn eerste overwinning pakte in de Cup Series.
Cup Series. Hij kwam uit in de speciale en eenmalige Project 91
Trackhouse Racing-auto, waar Kimi Räikkönen in 2022 ook zijn
Cup-debuut in maakte. Magnussen eindigde de race op de Naval Base
Coronado, op een speciaal circuit op de militaire basis in San
Diego, als 27e en reed zelfs de snelste ronde van de race. Hoewel
het een race zonder grote problemen was, werd de Deen na de race
direct geconfronteerd door concurrent Noah Gragson, waarmee hij op
de baan in gevecht was. Eerder in de race waren ze al tegen elkaar
gebotst, waarna Gragson Magnussen in de chicane uit de weg duwde om
een positie over te nemen. Het gevecht was toen al enkele ronden
bezig. Later, met nog een paar ronden te gaan, zette Magnussen zijn
tegenaanval in. Hij kwam aan de binnenkant bij Gragson en duwde hem
tegen de muur, waarbij het zelfs leek alsof hij vlak voor het
contact nog gas gaf. Gragson raakte vervolgens de muur, waardoor
zijn rechtervoorste spoorstang brak. Hij kon de race niet
vervolgen. Na de race kwam Gragson verhaal halen bij Magnussen, en
dat veranderde al snel in een heftige confrontatie. "Wat is
verdomme je probleem?", begon Gragson. "Jullie komen hierheen,
rijden dan verdomme de bocht in, alleen maar omdat jullie
spatborden hebben!" Magnussen was op zijn beurt niet zo gediend van
de houding van Gragson, die recht voor hem stond, en liet dat ook
duidelijk merken. "Fuck off, ga verdomme weg." Als de Amerikaan
vervolgens vraagt wat Magnussen's probleem precies is, heeft de
Deen een nog duidelijker antwoord: "Het probleem is dat je zo dicht
op me zit. Begrijp je geen Engels, of zo? Ik zeg: rot op. Jij zat
fout, en daar ben je nu ook achter gekomen." Daarna gingen de twee
hun eigen weg. De race werd uiteindelijk gewonnen door Corey Heim,
die daarmee zijn eerste overwinning pakte in de Cup Series.
