Verstappen kan Alonso over de streep trekken in spectaculaire comeback

Fernando Alonso, de oudste coureur op de huidige Formule 1-grid,
maakt er de laatste tijd geen geheim van dat zijn Formule
1-carrière ooit ten einde zal komen. In Barcelona gaf hij al aan
dat het mogelijk zijn laatste race was in de Spaanse stad,
aangezien de race daar niet op de kalender staat in 2027 en Alonso
niet weet hoelang hij nog door zal gaan als Formule 1-coureur. Toch
is de kans klein dat we hem echt moeten gaan missen in de
autosportwereld, want de Spanjaard heeft nog genoeg ambities, ook
buiten de Formule 1. Op meerdere vlakken was hij al succesvol, maar
Alonso heeft nog wel ideeën voor toekomstige uitdagingen.  Hoewel
Alonso ook alvast een aantal opties uitsluit, wijst hij naar één
evenement waarin hij ooit nog succesvol wil zijn. "IndyCar is
momenteel geen optie die ik overweeg, nee. Daar denk ik nu niet
echt over na. Ook een Hypercar-avontuur (WEC, red.) staat momenteel
niet op mijn lijstje, dat weet ik ook nog niet. Maar wat ik wel
graag een keer zou willen, is de Dakar Rally rijden én winnen, puur
vanwege de uitdaging zelf. " "De Triple Crown (de Indy 500, GP van
Monaco en 24 uur van Le Mans alle drie winnen, red.) is natuurlijk
ook aantrekkelijk", benadrukt de Spanjaard. Twee van de drie heeft
hij al op zijn naam geschreven, en nu ontbreekt enkel de zege in de
Indy 500 nog. Toch richt hij zich vooralsnog op andere uitdagingen:
"Nou ja, de Dakar is ook aantrekkelijk. Als ik in de Formule 1, het
endurance-racen én in de rallysport kan winnen, zou dat ook iets
ongekends zijn."  Hoewel de Dakar dus zijn eerste keuze lijkt te
zijn, sluit hij een volgend optreden in de 24 uur van Le Mans nog
niet helemaal uit. Dat heeft een speciale reden. "Ik hou van de
uitdaging, ook in de Hypercars. De 24 uur van Le Mans is een hele
mooie ervaring die ik al mee heb mogen maken, en misschien doe ik
dat op een dag nog weleens over. Vooral als het met Max Verstappen
is, dat zou heel leuk zijn." 

Top Headlines

Oudere Top Headlines