Verstappen vol overtuiging naar voren geschoven: "Bam, let maar op, gaat gebeuren!"

Na het raceweekend in Barcelona reist het Formule 1-circus voor
komend weekend af naar Spielberg, Oostenrijk. De Red Bull Ring is,
zoals de naam stiekem al een beetje verklapt, een thuisrace voor de
Red Bull-familie. Maar na de afgelopen races moet men bij Red Bull
toch hopen dat er met een flink updatepakket een goed resultaat
behaald kan worden op het Oostenrijkse circuit.  In de nieuwste
aflevering van de Formule 1-podcast van RacingNews365 lijken Tom
Coronel en Ruud Dimmers er echter wel vertrouwen in te hebben. Zij
voorspellen de top drie voor de kwalificatie én de top vijf voor de
race, met goed nieuws voor Max Verstappen: bij beide heren staat
hij in het rijtje. Coronel trapt af: "Voor de kwalificatie zeg ik
Charles Leclerc, Max Verstappen en Lando Norris." Daar kan Dimmers
zich nog niet helemaal in vinden. "Jij gaat helemaal uit van een
mega update! Ik denk Kimi Antonelli, Lewis Hamilton en Verstappen."
Als dan vervolgens de vraag komt waarom George Russell bijvoorbeeld
niet in de voorspellingen voorkomt, reageert Dimmers gevat: "Wie?"
Daar kan ook Coronel wel om lachen. "De wens van de gedachte. Ze
hebben genoeg aandacht gehad aan het begin van het seizoen, geef
even aandacht aan alle anderen!"  Vervolgens gaan de heren door met
de voorspellingen voor de race, en daar is het opnieuw de beurt aan
Coronel om met een verrassende voorspelling te komen. "Het wordt
een beetje rommelig daar... Maar ik ga toch inzetten op Red Bull.
Ik weet niet waarom. Het geeft ze vleugels, daar in die heuvels! Ik
zeg dat Max gaat winnen. Antonelli wordt tweede en Leclerc derde.
Hamilton dan op vier en Russell op vijf."  Een zege voor Verstappen
ziet Dimmers wel zitten: "Als Max wint, joh..." Coronel durft zijn
geld er al op in te zetten. "Bam! Let maar op, dat gaat gebeuren."
Cruciale factor voor succes Toch is het, na de pech in Monaco en de
moeilijkheden in Barcelona, nog even de vraag hoe realistisch de
verwachting is dat Verstappen in Oostenrijk kan winnen. Inmiddels
is bekend dat er upgrades komen bij Red Bull waar Verstappen van
zal willen profiteren, maar daarmee is de concurrentie nog niet
kansloos. Toch put Coronel hoop uit een relevante maatstaf van
eerder dit seizoen.  "Die updates zijn heel belangrijk. En weet je
wat mij hoop geeft? Monaco. Voor Oostenrijk zet ik er vol op in,
omdat ik weet dat er veel upgrades zijn. En als Ferrari kan wat men
in Barcelona deed, dan biedt dat hoop voor Red Bull." Dimmers leeft
volledig op door de voorspelling van Coronel. "Nou, ik word wel
enthousiast van Tom! Dat doet hij toch weer goed, straalt dat toch
weer even uit. De Nederlandse Formule 1-fan kan wel wat
positiviteit gebruiken. De TV weer aan, jongens!" Toch begint de
voorspelling van Dimmers wel met een andere winnaar. "Antonelli
gaat winnen. Na vorig jaar heeft hij wat goed te maken natuurlijk,
toen reed hij Verstappen van de baan. Hamilton dan op twee,
Verstappen op drie, Russell op vier en Norris op vijf." 

Top Headlines

Oudere Top Headlines