Ferrari op zoek naar vrouwen? 'Gewoon een slappe marketingstunt'
Sophia Flörsch denkt dat het bericht van Ferrari dat ze op zoek gaan naar vrouwen voor de academie gewoon een marketingtruc is. De 19-jarige autocoureur, die momenteel actief is in de Formule 3 bij Van Amersfoort Racing, vindt dat de Italianen woord bij daad moeten voegen.
'Wat is dit voor discussie? Staat dit in de geest van de huidige maatschappij? Het is gewoon een slappe marketingstunt. Zolang marketing een onderdeel blijft van racen, zullen deze verhalen blijven. Er verandert niets', zo opent de jonge coureur uit Grünwald op Twitter.
Mattia Binotto sprak namens Ferrari en gaf aan dat de Ferrari Academy op zoek zal gaan naar nieuwe vrouwelijke talenten. Ook zei de Italiaan dat het moment dat er een vrouwelijke coureur toe zou treden tot de academie heel snel zou komen.
Flörsch wil Ferrari bewijs leveren
Maar met de huidige instelling gaat dit nooit gebeuren, denkt Flörsch. Alleen als er een vrouwelijke coureur écht doorbreekt, kan het stigma doorbroken worden. Het is inmiddels 44 jaar geleden dat een vrouw actief was in de Formule 1: 'We moeten zorgen dat we als gelijken gezien worden, door conceptueel bewijs te leveren. Zoals Michele Mouton.'
Ze refereert naar de voormalige rallyrijder uit Frankrijk, die baanbrekend was in de sport. Mouton wist maar liefst vier rallyraces te winnen in haar loopbaan en werd in 1982 met haar team Audi Sport zelfs tweede in de eindstand. Een groot voorbeeld voor Flörsch, zo lijkt het. (Foto: Ferrari F1 Team)
[social-post platform="twitter" id="1217345786725511168"]
