Formule 1 verliest belangrijke sponsor en loopt 26 miljoen per jaar mis
Vervelend nieuws voor de FOM (Formula One Management, red.). Tata Communications, een belangrijke sponsor van de Formule 1-eigenaren, heeft besloten de banden met de koningsklasse van de autosport te verbreken. Daarmee loopt men een behoorlijk geldbedrag mis.
Volgens Forbes is de samenwerking stopgezet door Tata Communications, omdat het bedrijf te weinig 'exposure' denkt te vergaren uit de deal met de Formule 1. Het bedrijf staat vooral bekend als techgigant, dat verantwoordelijk is voor de waarborging van zo'n 50% van alle data in de cloud ter wereld. Sinds 2012 is het concern verbonden aan de Formule 1, maar daar komt acht jaar later dus een abrupt einde aan. Naar verluidt streek de FOM zo'n 26 miljoen dollar per jaar op aan de sponsordeal.
'We hebben besloten om de deal te beëindigen en om andere mogelijkheden te onderzoeken om ons merk in de spotlights te zeggen', zegt een woordvoerder van Tata Communications. 'We hebben een ander podium nodig om ons merk op de markt te zetten', waarmee men aangeeft dat er niet genoeg klanten zouden worden geworven met de Formule 1.
Breuk is gezichtsverlies voor Liberty Media
Voor Liberty Media, eigenaar van de Formule 1, is de breuk pijnlijk. Toen de Amerikaanse mediagigant de rechten van de raceklasse over had gekocht van Bernie Ecclestone, beloofde men om veel nieuwe grote sponsordeals te beklinken. Echter, na Allianz en UBS is Tata al het derde bedrijf dat de stekker uit de samenwerking met de Formule 1 trekt. (Foto: Red Bull Content Pool / Getty Images)
