Red Bull moet Mercedes-motor 2020 vrezen: 'Eerste tests veelbelovend'


Mercedes is zoals de rest van de teams druk aan het sleutelen aan de bolide voor 2020. De W11 zal Lewis Hamilton zijn zevende kampioenschap moeten bieden en daarom wil Mercedes niets geks doen qua design. De eerste berichten uit het Mercedes-kamp zijn in ieder geval positief.
'Wat betreft het chassis lijkt de W11 vooral een sterke evolutie van de voorganger te worden. Het team wil in het laatste jaar voor de grote reglementsveranderingen geen onnodige risico’s lopen en het concept volledig overhoop gooien', zo meldt een bron van  Motorsport binnen het Formule 1-team.
We weten dat Mercedes het koelingssysteem aan moet passen. Vorig jaar kende de Mercedes-krachtbron tijdens meerdere races koelingsproblemen waardoor ze de motor terug moesten schroeven, met een hogere positionering van de sidepods moet de renstal uit Brackley dit in de toekomst voorkomen.
Mercedes-man Cowell schakelt hulptroepen in
Andy Cowell, die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van de Mercedes-motor, heeft naar verluidt een Duitse ingenieur ingeschakeld die expert is op het gebied van nieuwe materialen en chemie. 
De Duitser heeft de zwake plekken van de 2019-krachtbron aan het licht gebracht en op basis daarvan een advies geleverd dat op den duur zal moeten leiden tot een kleiner gat tussen de Mercedes- en de Ferrari-motor.
Wat er precies uit de eerste tests op de testbank gekomen is, is nog niet duidelijk. Wel wordt het volgende gemeld: 'De eerste resultaten op de testbank lijken veelbelovend.' Het lijkt dus alsof Mercedes wederom een ijzersterk seizoen tegemoet gaat, slecht nieuws voor Max Verstappen en Red Bull, die die felbegeerde titel maar al te graag op naam zetten. (Foto: Mercedes AMG F1)

Top Headlines