Verbouwingsupdate Zandvoort | Perron Station Zandvoort zo goed als af


In de nieuwsrubriek  Verbouwingsupdate Zandvoort houdt  F1 Maximaal de stand van zaken in Zandvoort voor je in de gaten. Voor de Nederlandse Grand Prix in mei 2019 zal er veel moeten gebeuren aan het Noord-Hollandse circuit en hier lees je wat er tot nu toe al gedaan is. 

22 januari 2020 | Perron Station Zandvoort zo goed als af
Nieuwe foto's van het station in Zandvoort tonen aan dat het extra perron dat gebouwd wordt zo goed als klaar is. Voor de Grand Prix van Nederland wordt een extra perron aangelegd op Station Zandvoort.
Het extra perron is broodnodig om alle drukte rondom het Grand Prix-weekend weg te werken, alhoewel er door het Twitteraccount gesuggereerd wordt dat het perron niet alleen voor de Formule 1-bezoekers aan wordt gelegd.
'Het is ook nodig voor de toeristen welke de badplaats in de zomer bezoeken', zo luidt de geplaatste omschrijving. Een ding is in ieder geval zeker, de Grand Prix van Nederland heeft de plannen zonder twijfel in een stroomversnelling gebracht.
[social-post platform="twitter" id="1219651103635267586"]
17 januari 2020 | Bochten met banking nemen vorm
Er zijn wederom nieuwe beelden opgedoken van Circuit Zandvoort. Er is duidelijk te zien dat er druk aan het circuit gewerkt wordt en ook is prachtig te zien hoe de bochten met banking langzamerhand vorm krijgen.
De Arie Luyendijkbocht krijgt al vorm, de banking die geïntroduceerd wordt op het circuit lijkt veel groter dan in de eerste instantie verwacht. De fundering is in ieder geval gelegd, nu moet het deel van het circuit nog geasfalteerd worden.
[social-post platform="youtube" id="pYtLVWJxxpA"]
[social-post platform="twitter" id="1218126621758107648"]
14 januari 2020 | Extra perron Zandvoort gaat hard
Om alle treinreizigers in rap tempo van A naar B te krijgen, moest ook het treinstation van Zandvoort onder de loep. Er is een extra perron nodig om de extreme drukte weg te werken die in mei verwacht wordt en het schiet aardig op met de aanleg van het extra perron!
[social-post platform="twitter" id="1216834078806286337"]
11 januari 2020 | Dronebeelden laten voortgang banking zien
De verbouwers van Circuit Zandvoort zitten bepaald niet stil en dat is te zien. Vergeleken met een eerdere dronevideo zijn de flinke stappen in de Arie Luyendyk-bocht goed te zien.
Op de beelden is te zien dat er flink aan de banking wordt gewerkt. Met nog vier maanden te gaan, lijkt het op een sneltreinvaart te gaan. Bekijk vooral de onderstaande beelden om deze snelle voortgang te zien.
[social-post platform="youtube" id="Cij4BEQiF6k"]
2 januari 2020 | Op nieuwe dronebeelden duidelijk banking te zien
We leiden het nieuwe jaar in met beelden van het Circuit Zandvoort. Er wordt keihard doorgewerkt en dat is te zien .
Onder de het rechte stuk bij de start-finish komt een tunnel. Deze tunnel wordt nu gemaakt en in de beelden is de progressie duidelijk te zien. Ook wordt er ingezoomd op de kombocht. Er is al duidelijk te zien dat de bocht van de buitenkant naar de binnenkant afloopt, dit wordt in de sport banking  genoemd. 
[social-post platform="youtube" id="nGTXE9zjEb0"]
29 december 2019 | Prachtige beelden van drone tonen progressie
Op YouTube is er een mooie video verschenen van dronebeelden van het circuit van Zandvoort. Op het filmpje is er duidelijk te zien dat er progressie wordt geboekt in Noord-Holland en de focus lijkt vooralsnog te liggen op de laatste kombocht en de tunnel voor de fans. 
[social-post platform="youtube" id="Fs9b-q9D1pw"] 
22 december 2019 | Indeling paddocks bekend
Er wordt steeds meer bekend gemaakt over de verbouwing van de circuit Zandvoort en de Dutch GP komt almaar dichterbij. Nu is het de beurt aan de plannen voor de paddocks om naar buiten te komen. Op de afbeelding zijn onder meer de indeling van de paddocks en de hospitality te zien.
[social-post platform="twitter" id="1208479910660104193"]
11 december 2019 | Exit pitlane achter bocht één
Voor de Grand Prix van Nederland, die plaats gaat vinden in mei 2020, moeten er nog aardig wat aanpassingen gemaakt worden aan het Circuit Zandvoort. Er worden veel tribunes gebouwd, terwijl ook het circuit in een nieuw jasje gestoken wordt.
Natuurlijk is de meest prominente verandering de banking in de derde en laatste bocht. De banking staat toe dat de coureurs de DRS kunnen openen voor de laatste bocht, waardoor de kans op inhaalmanoeuvres toeneemt.
Maar ook bij de pitstraat vinden de nodige veranderingen plaats. Jan Lammers heeft volgens GPToday aangegeven dat de coureurs na een pitstop na de eerste bocht het circuit weer op zullen komen: 'De coureurs zullen na de Tarzanbocht het circuit weer op komen, dit is gedaan uit veiligheidsoverwegingen.'
'Aan het einde van het rechte stuk naderen de coureurs op volle snelheid de Tarzanbocht, als er daar al twee coureurs naast elkaar rijden dan wil je niet dat daar plots een derde coureur vanaf de zijkant bij komt', concludeert de sportief directeur van het Circuit Zandvoort.
9 december 2019 | Veiligheidshekken rondom het circuit worden geplaatst
Rondom de baan in Zandvoort worden momenteel veiligheidshekken geplaatst, meldt hekkenbouwer Geobrugg. Het hek hoort bij de veiligheidsvoorzieningen die allemaal in orde moeten zijn voor het raceweekend.
Het Zwitserse bedrijf is gespecialiseerd in veiligheidshekken. Zo heeft men veel bekende klanten, zoals circuit Spa-Francorchamps, maar ook de Red Bull Ring. De hekken moeten er uiteindelijk voor zorgen dat eventuele losvliegende onderdelen niet in het publiek terechtkomen. In totaal plaatst men zo'n 3400 meter aan permanent hekwerk, maar ook wordt er voor 'mobiele' hekken en betonblokken gezorgd. 

2 december 2019 | 'Verbouwing loopt op schema'
De verbouwing van het circuit in Zandvoort loopt op schema. De verwachting is dat de werkzaamheden in februari afgerond zullen worden, meldt de NOS .
'Het een en ander moet nog wel gebeuren,' zegt directeur Robert van Overdijk maandag tijdens de presentatie van de verbouwingsplannen met het circuit. De gestelde deadline voor de verbouwingen is half februari. 'Dan kunnen we vanaf april het evenement gaan opzetten,' heeft Van Overdijk ingepland.
Als die verbouwing erop zit, is het de bedoeling dat er een Formule 1-waardig circuit ligt met meerdere kombochten. Bochten met een hellingsgraad zijn een uitzonderlijk fenomeen in de Formule 1. 'Er is geen enkel circuit in de Formule 1 dat kombochten heeft,' zegt Jan Lammers enthousiast. 'Ik denk dat de rijders nu al nadenken over welke lijnen ze door die bochten gaan rijden,' aldus Lammers. (Foto: Red Bull Content Pool / Getty Images)
F1 Maximaal is nog op zoek naar een stagiair vanaf januari. Heb je interesse?

Top Headlines