AS: 'De afgelopen vijf jaar faalde Red Bull in de winter'
De uitkomst van een Formule 1-seizoen wordt tijdens de races bepaald, maar ook voordat het seizoen überhaupt begint. AS heeft op een rijtje gezet wat er mis is gegaan vorig jaar bij de teams en waar dit jaar de focus op ligt. Wordt 2020 de reanimatie van Red Bull?
'Ze zijn de kampioenen van het doorontwikkelen tijdens het seizoen, maar in de afgelopen vijf jaar faalde Red Bull in de winter. Nu hebben ze tijd om dit recht te zetten. In Milton Keynes worden alle pijlen op 2020 gericht, ondanks dat dat negatieve gevolgen zou kunnen hebben voor 2021', zo opent het Spaanse sportmedium.
Maar de vraag is of het echt zo nadelig voor 2021 zou zijn en of het Red Bull kan schelen dat ze daar een lichte achterstand oplopen: 'Ze willen nú winnen, met Mad Max . Bovendien heeft Honda beloofd om meer risico te nemen met de 2020-krachtbron.'
Mercedes heeft maar één zwaktepunt
Mercedes won overtuigend het kampioenschap in 2019. In 2020 zien de Spanjaarden dit niet anders, er is alleen één klein puntje waar ze mee af moeten rekenen: 'De Mercedes bloedde in extreme hitte, waardoor de motor niet volledig open kon staan.'
'Ze zijn nu op zoek naar vermogen en een manier om de krachtbron af te koelen', zo luidt de conclusie over de renstal uit Brackley. Er wordt al gefluisterd over grotere sidepods op de Mercedes W11, meer koele lucht zou dit probleem de wereld uit kunnen helpen.
Ferrari op zoek naar grip
Ook Ferrari wordt onder de loep genomen, er zullen twee grote veranderingen plaatsvinden bij de bolide uit Maranello: 'Ze moeten veel meer downforce zien te vinden, dat is de enige manier waarop ze in de race bij kunnen blijven.'
'Daarnaast zal Ferrari ook aan de krachtbron moeten sleutelen, zodat de onduidelijkheid rondom het design weggenomen wordt', dit staat de Italiaanse ontwerpers te wachten in de winter. Over iets minder dan een maand gaat men het Circuit de Barcelona-Catalunya al op om de nieuwe ontwerpen in actie te zien. (Foto: Red Bull Content Pool/Getty Images)
