Red Bull heeft 'werelddeal' met Verstappen: 'Ik ken de cijfers'


Red Bull heeft met Max Verstappen een werelddeal. Dat stelt Raymond Vermeulen, de manager van Verstappen. Hij ziet dat er binnen de energiedrankjesfabrikant meer en meer ruimte ontstaat voor commerciële initiatieven. Dat vertelt Vermeulen aan  Formule 1 .
Denk aan pop up-stores, acties in supermarkten en de mini-helmen. 'Zij komen naar ons om te zeggen: ‘joh, het is fantastisch wat jullie doen!' Ik merk ook dat ze bij Red Bull hun ogen uitkijken over onze commerciële zienswijze en activatie, zoals met de raceauto’s van Jumbo. Dat vinden ze fantastisch. Max heeft het allemaal opnieuw op de kaart gezet, wereldwijd.' 
Niet alleen Red Bull lijkt wel te varen bij Verstappen, ook voor veel Grands Prix is Verstappen cruciaal. 'De leiding van Red Bull zegt: de hele tribune zit in Singapore vol met oranje. En in Oostenrijk heb je 27.000 mensen uit het kamp van Max Verstappen, terwijl die race een paar jaar geleden niet uit te verkopen was.' 
Vermeulen: 'In 2015 bij Toro Rosso kon er niks'
Toch was het niet direct rozengeur en maneschijn. Bij de entree van Verstappen bij Toro Rosso kon er weinig. 'In 2015 kon er niks. Je probeert altijd wat rek te krijgen in een contract, maar dat ging niet. Door de jaren heen zie je dat het hele verhaal zich gedraaid heeft. (...) Nu vaart de Red Bull-business er wel bij. Ik ken de cijfers, ze hebben met Max een werelddeal.' (Foto: Getty Images/Red Bull Content Pool)

Top Headlines

Oudere Top Headlines