Een kijkje achter het rode Ferrari-gordijn


Ter ere van de presentatie van de SF1000, de Ferrari-bolide waar in 2020 mee gereden zal worden, doet Corriere dello Sport  een voorspelling over wat ons precies te wachten staat.
'Het rood wordt roder nadat Ferrari koos voor een ietwat oranje  look vorig jaar. De matte kleur zal blijven, om 300 gram aan lak te besparen, gewicht dat ergens anders nuttig gebruikt kan worden', zo opent het Italiaanse sportmedium, in de veronderstelling dat Ferrari dit jaar echt álles onder de loep genomen heeft.
Het uiterlijk van de Ferrari kent kleine verschillen, maar het zal vergelijkbaar zijn met de SF90 van 2019: 'De machine zal aerodynamisch verfijnder zijn om zo de tijd te winnen die vorig jaar in de bochten werd gemist.'
'De SF90 was alleen op het rechte stuk snel, in de bochten werd de bolide moeilijk te besturen. In de bochten ligt juist veel tijd. We verwachten dus een gestroomlijnde laatste poging, in aanloop naar de nieuwe reglementen van 2021', vervolgen de Italianen.
Ferrari-krachtbron zet stappen
Weer wordt een verbetering van de krachtbron verwacht, ondanks dat Ferrari vorig jaar superieur leek qua motorvermogen. De batterij is onder de loep genomen om het elektrische vermogen dat tijdelijk ingezet kan worden, te verhogen: 'De motor zal efficiënter zijn, met name op elektrisch gebied.'
'Een grote stap is nodig om de matige prestatie van 2019 teniet te doen. Slechts drie overwinningen tegenover vijftien overwinningen van Mercedes, terwijl in 2018 de score zes tegen elf was, wederom in het voordeel van de Duitsers', Ferrari wil in 2020 terugslaan.
Om half zeven zal de eerste bolide van 2020 gepresenteerd worden, een memorabel moment voor de Formule 1-fans en met name een officieus einde aan een winterstop die eeuwig geduurd heeft. (Foto: Ferrari F1 Media)

Top Headlines

Oudere Top Headlines