Binotto verklapt: 'Dit is niet de definitieve versie van de SF1000'
Mattia Binotto heeft aangegeven dat Ferrari het over een andere boeg gaat gooien in 2020. Waar ze in 2019 vooral gefocust waren op de snelheid op het rechte stuk, willen ze nu een sterke combinatie van snelheid in de bochten en op de rechte stukken neerzetten.
'Dit is niet de definitieve versie van de SF1000, maar wel de basis voor het begin van het seizoen. We nemen deze bolide in ieder geval mee naar de wintertests', zo opende de Italiaan tijdens het lanceringsevenement van de Scuderia.
Binotto merkt op dat in de grote lijnen, de bolide van 2020 gelijk zal blijven aan de gepresenteerde auto: 'We passen het concept niet aan, het blijft zoals het hier te zien is. Zelfs de vernieuwde voorvleugels die we door het seizoen heen zullen introduceren zullen in het verlengde liggen van degene die hier getoond is.'
Binotto geloof in Ferrari-filosofie
Het vinden van downforce was een uitdaging die op den duur ook een risico met zich mee zal brengen, schat de Ferrari-teambaas in: 'We hebben veel downforce gevonden, wat tegelijkertijd ook de luchtweerstand vergroot heeft van de auto.'
'In de bochten zullen we ongetwijfeld beter uit de verf komen, maar op de rechte stukken gaan we tijd inleveren', zo luidt de conclusie van Binotto. We kunnen dus verwachten dat Ferrari op de trage circuits dichter bij Mercedes zal kruipen, op de krachtcircuits zal het veld nivelleren. (Foto: Ferrari F1 Team)
