"Red Bull presenteerde niet de echte auto van Verstappen"
De kleurstelling van de Red Bull RB16 van Max Verstappen mag dan gelijk zijn, maar verder is de auto ingrijpend veranderd. Met name de voorkant van de auto is flink onder handen genomen, met een revolutionaire opening in de aanzienlijk smallere neus. De sectie rondom de sidepods is al anders dan eind 2019 en het achterbodywork is nog ranker dan voorheen, maar daar worden nog aanpassingen verwacht.Tom Coronel legt in gesprek met RacingNews365 uit dat dit slechts het begin van de RB16 is: "Wat je te zien krijgt is 80 procent van de auto, dit is nog niet de echte auto van Verstappen. Red Bull is master in het net niet laten zien van hun trucjes. Het eerste wat er door de topteams gedaan wordt is elkaar auto's analyseren direct na de presentatie." Over de kleurstelling van de Red Bull, die niet afwijkt van die van de voorgaande vijf jaren, zijn de fans het nog niet eens. Is het nu braaf of juist mooi? Coronel heeft er geen boodschap aan: "De kleur van die auto interesseert me echt helemaal niets, als is ‘ie pimpelpaars! Als hij maar hard gaat! Ik kijk dan ook nooit uit naar zo’n presentatie, maar wel naar de eerste testdagen." De eerste testdag op het circuit van Barcelona staat gepland voor woensdag 19 februari. In totaal krijgen de coureurs zes dagen de kans om te testen ter voorbereiding op het nieuwe seizoen. De testdagen geven een heel goed beeld van de krachtsverhoudingen in de Formule 1. Coureurs weten na enkele ronden al of de basis van de auto goed is en met name de racesimulaties geven een prima inzicht in het potentieel van de auto's. Middels GPS kunnen de teams elkaar bovendien tot op duizendsten van seconden analyseren per bocht, waardoor ze exact weten hoe ze ervoor staan ten opzichte van de concurrentie.Coronel hecht tijdens de wintertests waarde aan twee belangrijke dingen: "De eerste officiële testdag én de twinkeling bij Max in zijn ogen. Die twinkeling zegt zoveel. Dan zie je ook dat het goed zit en dat hij misschien wel dingen wil zeggen maar niet mag zeggen. De eerste testdag, waarbij je jezelf kunt vergelijken met de concurrentie zegt veel, ondanks dat de teams graag verstoppertje spelen. Als Max' zijn Red Bull op het eerste moment snel is, dan is hij dat op ieder moment." Verstoppertje spelen is er volgens Coronel niet bij tijdens de racesimulaties. De teams rijden dan allemaal met een volle tank en onder gelijke omstandigheden: "Je kan de motor dan iets terug schroeven, maar niet teveel omdat de auto dan anders reageert."