Ferrari krijgt de Italiaanse consumentenbond achter zich aan
Ferrari heeft het logo voor 2020 gepresenteerd en de Italiaanse consumentenbond is niet blij. De president van de consumentenbond heeft in een tweet aangegeven wat het probleem is.
'Lijkt dit niet te veel op elkaar? Dat is waarom we dit gerapporteerd hebben aan de Italiaanse autoriteiten', de Italiaanse renstal zou met het nieuwe logo de regels hebben overtreden.
[social-post platform="twitter" id="1103287757374410753"]
Het Ferrari-logo gaat gepaard met Mission Winnow, dat sinds vorig jaar als sponsor te vinden is op de achtervleugel van de rode bolide. De pijl zou, als hij vijfenveertig graden gedraaid wordt, lijken op een logo dat voorheen gebruikt is.
Oud Ferrari-sponsor Marlboro
Het logo van oud Ferrari-sponsor Marlboro lijkt namelijk aardig op het meest recente logo. De Italiaanse autoriteiten zijn er bovenop gedoken, wat inhoudt dat Ferrari en hoofdsponsor Mission Winnow voor de rechter gesleept zouden kunnen worden.
Volgens de voorzitter van de consumentenbond, genaamd Massimiliano Dona is er in Australië al een onderzoek gaande naar het nieuwe logo en sluiten de Italianen dus aan op de vermoedens van wettelijke onjuistheden. (Foto: Ferrari F1 Media)
