RB15 heeft exceptionele voorophanging: 'Kunnen meerdere redenen voor zijn'


Red Bull rijdt dit seizoen met een voorwielophanging die afwijkt van de meeste andere auto’s. Wat het Oostenrijkse team probeert te bereiken met het unieke ontwerp is de vraag, maar het lijkt met de stuurhoek te maken te hebben.
Normaal gesproken komen beide elementen van de ophanging samen ter hoogte van het wiel. Bij de auto van Max Verstappen en Pierre Gasly is het echter zo dat het voorste bevestigingsdeel op een hoger punt van het wiel vastzit dan het onderste, dat eruit ziet zoals men gewend is, zo schrijft Motorsport.com .
'Denk dat Red Bull camber wil beperken'
Volgens de technisch expert van het medium, Gary Anderson, staat niet vast waarom Red Bull voor deze variant kiest. 'Er kunnen meerdere redenen voor dit ontwerp zijn', zegt hij. 'Ik denk dat Red Bull de camber bij grote stuurhoeken wil beperken, zodat een groter deel van het loopvlak verbonden blijft met het asfalt in langzame bochten.' Volgens de voormalig technisch directeur is het ook mogelijk dat men meer stuurhoek kan creëren 'zonder dat de wishbone aangepast moet worden'. (Foto: Getty Images / Red Bull Content Pool)

Top Headlines

Oudere Top Headlines