F1-architect: "Circuit Vietnam biedt genoeg actie en inhaalmogelijkheden"
Volgend jaar strijkt het Formule 1-circus voor het eerst neer in Hanoi voor de inaugurele Grand Prix van Vietnam. Inmiddels is men begonnen met de bouw van het circuit dat garant moet staan voor veel actie en inhaalmogelijkheden.
"Onze simulaties geven aan dat er goed geracet kan worden op het circuit en dat er voldoende punten zijn om een inhaalactie te wagen", zo laat Carsten Tilke, manager van het bedrijf rond Hermann Tilke, optekenen in gesprek met F1 Racing.
"We hebben samen met de Formule 1 gekeken naar hoe we een goed circuit neer konden zetten, wat leuk is voor de coureurs om op te rijden, maar wat de fans ook het nodige spektakel kan bieden."
"Voor wat betreft de delen van het circuit waarvoor een beroep wordt gedaan op bestaande straten zijn we aan handen en voeten gebonden, maar voor het ontwerp van de laatste sector hadden we de vrije ontwerphand. Dat gedeelte bouwen we immers helemaal zelf. Het is een sector waarin snelle bochten elkaar in rap tempo opvolgen en waar een foutje snel wordt afgestraft."
"Onze simulaties geven aan dat er goed geracet kan worden op het circuit en dat er voldoende punten zijn om een inhaalactie te wagen", zo laat Carsten Tilke, manager van het bedrijf rond Hermann Tilke, optekenen in gesprek met F1 Racing.
"We hebben samen met de Formule 1 gekeken naar hoe we een goed circuit neer konden zetten, wat leuk is voor de coureurs om op te rijden, maar wat de fans ook het nodige spektakel kan bieden."
"Voor wat betreft de delen van het circuit waarvoor een beroep wordt gedaan op bestaande straten zijn we aan handen en voeten gebonden, maar voor het ontwerp van de laatste sector hadden we de vrije ontwerphand. Dat gedeelte bouwen we immers helemaal zelf. Het is een sector waarin snelle bochten elkaar in rap tempo opvolgen en waar een foutje snel wordt afgestraft."