F1-techniek in Spanje |Renault rijdt in Barcelona met nieuwe power unit
In de rubriek F1-techniek houdt F1Maximaal per Grand Prix bij welke snufjes de teams ditmaal hebben gevonden om de auto zo goed mogelijk te laten werken op dit circuit. Ditmaal gaat het om de aerodynamische uitvindingen voor de Grand Prix van Spanje .
Renault neemt motorupgrade mee naar Barcelona
In Baku konden de teams van Red Bull rekenen op een motorupgrade, Ferrari gaat dit weekend ook meer kracht uit de motor persen om het gat naar Mercedes te verkleinen en Renault blijkt nu met een motorupgrade te komen om de betrouwbaarheid te vergroten.
Renault will also intruduce a new power unit at Barcelona. While Ferrari is looking for more power, Renault is trying to improve reliabilty. AMuS (in German): https://t.co/dJrJ9sbN4p
— Tobi Grüner ???? (@tgruener) 9 mei 2019
Ook een nieuwe haaienvin voor McLaren
Bij McLaren trekken ze de haaienvin in Barcelona een flink stuk door ten opzichte van de vorige GP's.
McLaren estrena en Barcelona tapa motor con la aleta d tiburón en toda su extensión McLaren has in Barcelona an extended version of the engine cover shark fin pic.twitter.com/Q6RPLgsXiy
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 9 mei 2019
Nieuwe haaienvin voor Ferrari
Het Mission Winnow-logo moet het doen met een iets kleiner oppervlak. De bolide van Ferrari is immers voorzien van een nieuwe kap boven de motor én een aangepaste haaienvin.
Ferrari con una nueva tapa motor con un corte en la aleta. Ferrari brings a new engine cover wuth a cut on the sharkfin. pic.twitter.com/iWAkl03zdc
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 9 mei 2019
Geen upgrades voor de Ferrari-motor van Alfa Romeo en Haas
In zijn Engelse vertaling maakt Fabrega een klein foutje zo lijkt het maar indien we zijn Spaanse opmerking mogen geloven moeten Haas en Alfa Romeo nog even wachten op een upgrade voor hun Ferrari-motor.
Haas y Alfa Romeo no estrenarán motor Ferrari evo en Barcelona Haas and Ferrari won't run the upgraded Ferrari engine in Barcelona .
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 9 mei 2019
Renault rijdt met een nieuwe T-wing
Ze werden verboden en kwamen weer terug, de Franse renstal speelt deze week met een nieuwe T-wing.
Renault con ala de T doble. Hasta ahora solo tenía vista una d un solo elemento. Renault with a 2 element T wing. If I'm not wrong they used a single element one only this season. pic.twitter.com/i4hJ8PIhXG
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 9 mei 2019
Mercedes neemt tevens nieuwe spiegels mee
Nuevos espejos para Mercedes. El soporte d la zona reflectante va prácticamente colgada d una estructura muy minimalista. New mirrors for Mercedes. pic.twitter.com/PGMnWpCaFX
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 9 mei 2019
Mercedes komt met extra flap aan de voorwaartse bargeboards
Het Formule 1-team van Mercedes gaat fier aan de leiding in het kampioenschap, maar heeft de afgelopen weken absoluut niet stilgezeten om met nieuwe aerodynamische uitvindingen te komen voor de Grand Prix van Spanje. Bij de bargeboards die het team dit weekend heeft meegenomen lijkt er een extra flap te zijn gemonteerd, evenals een extra connectie tussen de onderdelen.
Mercedes también presenta novedades en Barcelona. Nuevos direccionadores laterales d pontón q supondrán también fondo renovado.. pic.twitter.com/bqkGin8cUG
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 8 mei 2019
Es la tercera versión d 2019 ya pic.twitter.com/zST2pWh0D1
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 8 mei 2019