Van welke motorupgrades maken de teams in Spanje gebruik?


In Spanje komen traditiegetrouw de grote upgrades tevoorschijn. Verschillende aero-onderdelen zagen we gisteren al voorbij komen maar wat doen de motorleveranciers?
Honda was er vroeg bij dit jaar, al in Baku ontvingen de teams van Red Bull een nieuwe verbandingsmotor, turbocharger en een MGU-H. Bij Honda was het devies vooral: meer betrouwbaarheid, niet meer kracht. Zeker na de motorproblemen van Kvyat ging in Japan een alarmbel rinkelen.
Motorproblemen bij Renault
In Spanje kunnen ook enkele andere teams rekenen op de welverdiende motorupgrades. 'Omdat de verschillende onderdelen van de motor nauw met elkaar verbonden zijn moesten we eerst de MGU-K verbeteren, de motor levert daardoor nu zelf meer kracht', aldus Renault teambaas Cyril Abiteboul in Baku. Ook de Franse renstal kende dit jaar haar problemen zo begaf de MGU-K het bij Renault driemaal. 
De upgrades van Ferrari
Gisteren werd al bekend dat de klanten van Ferrari even geduld moeten hebben, zowel Haas als Alfa Romeo rijden dit weekend zonder nieuwe upgrades. Toch komt Ferrari vroeger dan voorheen met een upgrade, de twee klanten krijgen in Monaco hun eerste verbeteringen. De fabrieksteam zelf rijdt dit weekend in Spanje al met een nieuwe motor en met nieuwe olie. Normaliter Ferrari tot Canada maar de Italianen moeten noodgedwongen alles uit de kast halen om het dominante Mercedes te kunnen verslaan. Het zal voor Ferrari vooral van belang zijn om meer kracht uit de motor te persen zodat het gat met Mercedes verkleind kan worden.
Mochten Haas en Alfa Romeo te maken krijgen met betrouwbaarheidsproblemen dan zou Ferrari de upgrades verder naar voren gehaald hebben maar Ferrari leert ons dat ze niet in staat zijn om op korte termijn zes motoren te maken. Mercedes laat daarentegen weten te wachten met hun upgrades tot Canada.(Foto: Getty Images / Red Bull Content Pool)

Top Headlines

Oudere Top Headlines