F1-techniek in Spanje | Mercedes past spiegels niet onder druk FIA aan
In de rubriek F1-techniek houdt F1Maximaal per Grand Prix bij welke snufjes de teams ditmaal hebben gevonden om de auto zo goed mogelijk te laten werken op dit circuit. Ditmaal gaat het om de aerodynamische uitvindingen voor de Grand Prix van Spanje .
Mercedes heeft oude spiegels weer terug
Mercedes heeft in de derde vrij training weer met de 'oude spiegels' gereden. Het vermoeden bestond dat ze niet van de FIA met de nieuwe spiegels mochten rijden, maar dat is niet waar, zo laat het team aan Auto Motor und Sport weten. Ze hebben het vrijwillig veranderd.
Nieuwe bargeboards voor Red Bull
Red Bull Racing rijdt in Spanje met revoluationaire bargeboards. Er is een tweede onderdeel bij gekomen dat parallel loopt aan de eerste 'boomerang'. Zie de afbeelding hieronder.
???? La grande novità @redbullracing per lo #SpanishGP la si trova nella zona dei bargeboard: son due ora i boomerang collegati ai deviatori laterali alle pance. Modificata inoltre la parte interna dei deviatori #TechF1 #FUnoAT https://t.co/pkkzc7Tyjt pic.twitter.com/JYC5LgKtbc
— PG Tech (@SmilexTech) 9 mei 2019
McLaren toont ook nieuwe bargeboards en voorvleugel
Naast een langere haaienvin heeft McLaren ook de bargeboards en de voorvleugel onder handen genomen ten opzichte van de vorige Grand Prix’s. Uit die laatste is een klein hapje genomen, zo is op de foto te zien. (Foto: McLaren F1 Media)
McLaren ha realizado un corte en pletina ala delantera. buen ojo @LuisFeF1 pic.twitter.com/wJS0sww978
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 9 mei 2019
Nieuwe sideplates voor Ferrari
Ferrari toonde een nieuwe haaienvin en komt met een motorupgrade maar ook de sideplates zijn duidelijk vernieuwd waardoor de achtervleugel een hogere mate van downforce moet leveren.
Nuevas platinas laterales para Ferrari con ala de alta carga. New sideplates for Ferrari. High downforce rear wing pic.twitter.com/hg82pOhhPc
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 9 mei 2019
Mercedes toont een lichtelijk aangepaste voorvleugel
Na de bargeboards en de spiegels toont Mercedes ook een kleine aanpassing in de voorvleugel die daardoor een stuk simpeler oogt.
Nuevos flaps delanteros para Mercedes con flap superior con punta recortada y otro de más cuerda y punta dividida. New flaps for Mercedes front wing pic.twitter.com/tg8fnqBIPy
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 9 mei 2019
Renault neemt motorupgrade mee naar Barcelona
In Baku konden de teams van Red Bull rekenen op een motorupgrade, Ferrari gaat dit weekend ook meer kracht uit de motor persen om het gat naar Mercedes te verkleinen en Renault blijkt nu met een motorupgrade te komen om de betrouwbaarheid te vergroten.
Renault will also intruduce a new power unit at Barcelona. While Ferrari is looking for more power, Renault is trying to improve reliabilty. AMuS (in German): https://t.co/dJrJ9sbN4p
— Tobi Grüner ???? (@tgruener) 9 mei 2019
Ook een nieuwe haaienvin voor McLaren
Bij McLaren trekken ze de haaienvin in Barcelona een flink stuk door ten opzichte van de vorige GP's.
McLaren estrena en Barcelona tapa motor con la aleta d tiburón en toda su extensión McLaren has in Barcelona an extended version of the engine cover shark fin pic.twitter.com/Q6RPLgsXiy
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 9 mei 2019
Nieuwe haaienvin voor Ferrari
Het Mission Winnow-logo moet het doen met een iets kleiner oppervlak. De bolide van Ferrari is immers voorzien van een nieuwe kap boven de motor én een aangepaste haaienvin.
Ferrari con una nueva tapa motor con un corte en la aleta. Ferrari brings a new engine cover wuth a cut on the sharkfin. pic.twitter.com/iWAkl03zdc
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 9 mei 2019
Geen upgrades voor de Ferrari-motor van Alfa Romeo en Haas
In zijn Engelse vertaling maakt Fabrega een klein foutje zo lijkt het maar indien we zijn Spaanse opmerking mogen geloven moeten Haas en Alfa Romeo nog even wachten op een upgrade voor hun Ferrari-motor.
Haas y Alfa Romeo no estrenarán motor Ferrari evo en Barcelona Haas and Ferrari won't run the upgraded Ferrari engine in Barcelona .
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 9 mei 2019
Renault rijdt met een nieuwe T-wing
Ze werden verboden en kwamen weer terug, de Franse renstal speelt deze week met een nieuwe T-wing.
Renault con ala de T doble. Hasta ahora solo tenía vista una d un solo elemento. Renault with a 2 element T wing. If I'm not wrong they used a single element one only this season. pic.twitter.com/i4hJ8PIhXG
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 9 mei 2019
Mercedes neemt tevens nieuwe spiegels mee
Nuevos espejos para Mercedes. El soporte d la zona reflectante va prácticamente colgada d una estructura muy minimalista. New mirrors for Mercedes. pic.twitter.com/PGMnWpCaFX
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 9 mei 2019
Los nuevos espejos de Mercedes. New Mercedes mirrors. pic.twitter.com/ZPtai3htWE
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 9 mei 2019
Mercedes komt met extra flap aan de voorwaartse bargeboards
Het Formule 1-team van Mercedes gaat fier aan de leiding in het kampioenschap, maar heeft de afgelopen weken absoluut niet stilgezeten om met nieuwe aerodynamische uitvindingen te komen voor de Grand Prix van Spanje. Bij de bargeboards die het team dit weekend heeft meegenomen lijkt er een extra flap te zijn gemonteerd, evenals een extra connectie tussen de onderdelen.
Mercedes también presenta novedades en Barcelona. Nuevos direccionadores laterales d pontón q supondrán también fondo renovado.. pic.twitter.com/bqkGin8cUG
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 8 mei 2019
Es la tercera versión d 2019 ya pic.twitter.com/zST2pWh0D1
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 8 mei 2019