Binotto sluit ontwerpfout aan SF90 niet uit: 'We hebben geen antwoord'


Het moge inmiddels duidelijk zijn, van het sterke optreden dat Scuderia Ferrari vertoonde gedurende de wintertests is weinig terug te vinden nu de punten worden verdeeld tijdens het raceseizoen. Na afloop van de Spaanse Grand Prix sluit teammanager Mattia Binotto niet uit dat er een fout zit in het ontwerp van de bolide van de Italiaanse renstal.
Met een behoorlijke aanpassing aan het aerodynamische reglement was het deze winter de vraag welk team met het beste voor- en achtervleugel zou komen. Ferrari leek oorspronkelijk de beste papieren in handen te hebben, maar nu het seizoen is begonnen komen de rode bolides voorlopig niet verder dan een derde plek. In aanwezigheid van Formula1.com komt Binotto met een verklaring waarom Ferrari zich vooralsnog niet kan meten met Mercedes: ‘In iedere bocht verliezen we behoorlijk wat.’
‘Er is behoorlijk wat onderstuur. Het is iets wat we echt moeten analyseren. Iedere vroegtijdige conclusie die we vandaag zouden trekken zou de verkeerde zijn. Het kost een paar dagen om tot een goede conclusie te komen. Het kan aan de balans liggen, de downforce... misschien zelfs het ontwerpconcept van de wagen. Ik denk niet dat we een antwoord hebben.’
'Hoelang het gaat duren is moeilijk te zeggen'
Als het probleem in het concept van het wagenontwerp zit dan zou Ferrari in theorie een geheel nieuwe bolide moeten ontwerpen. Binotto nuanceert dat echter door te stellen dat het heel goed mogelijk is dat er slechts een klein deel van de bolide opnieuw ontworpen moet worden.
‘Ik denk niet dat het desastreus zou zijn. Als het in het concept van het ontwerp zit, dan ligt het er aan wat het precies is – er zijn een aantal zaken die je tijdens het seizoen kan aanpakken. Hoelang het gaat duren is moeilijk te zeggen. Ik denk dat het voor ons een stuk belangrijker is om te begrijpen hoe we het moeten aanpakken en ik weet zeker dat we het dan snel voor elkaar kunnen krijgen.’ (Foto: Scuderia Ferrari F1)

Top Headlines

Oudere Top Headlines