Update II | 'Heineken wordt titelsponsor Nederlandse Grand Prix van Zandvoort'
Na ieder Grand Prix-weekend presenteert de NOS op Radio 1 een Formule 1-podcast. Aangezien we afgelopen weekend de Grand Prix van Spanje hebben gehad staat er ook nu weer een podcast op de planning. Presentator Louis Dekker belooft dit keer een zeer bijzondere uitzending.
Middels Twitter laat de Formule 1-correspondent van de NOS weten een grote fles champagne te hebben voor de uitzending. De champagne doet vermoeden dat Dekker officieel zal aankondigen dat er vanaf volgend jaar een Nederlandse Formule 1-Grand Prix wordt georganiseerd. De Telegraaf meldde eerder al dat de kogel door de kerk was, waarna Ziggo Sport-presentator Jack Plooij tussen neus en lippen door liet weten dat er begin deze week een officiële aankondiging komt.
Bij de aankondiging van een Nederlandse Grand Prix wordt ook verwacht hoe Circuitpark Zandvoort met diverse zorgpunten omgaat. Zo is de bereikbaarheid over de weg en het spoor een heikel probleem, alsmede de weinige inhaalmogelijkheden op het circuit zelf. Red Bull Racing-teambaas Christian Horner maakte zich over dat laatste punt echter geen zorgen .
Onze aanstaande F1-podcast is inclusief champagne. Trek zelf uw conclusie pic.twitter.com/63s0p5P0V5
— Louis Dekker (@F1LouisNOS) 13 mei 2019
Update I | 14:27 uur (13-05-2019) - Lammers verwacht snel officieel nieuws
De studio van de NOS Formule 1-podcast heeft de champagne al klaarstaan, maar presentator Louis Dekker vraagt de sportief directeur van een Nederlandse Formule 1-Grand Prix op Circuitpark Zandvoort, Jan Lammers, toch nog even wanneer hij de officiële bekendmaking gaat doen. ‘
Snel’ is het antwoord. Hoe snel? ‘350 kilometer per uur’, grapt Lammers, zo valt op het Twitter-account van Dekker te lezen .
Update II | 21:05 uur (13-05-2019) - 'Heineken gaat GP Zandvoort financieren'
Heineken zal morgen samen met de FOM de Nederlandse Grand Prix op Zandvoort bevestigen. Dat meldt de NOS .
Dat betekent volgens het Nederlandse medium dat de bierbrouwer 'hoogstwaarschijnlijk' zal fungeren als titelsponsor van het Formule 1-evenement. Heineken trad drie jaar geleden toe tot de koningsklasse van de autosport en is momenteel actief als titelsponsor van de Grands Prix in China, Brazilië en Italië. (Foto: Red Bull Content Pool)