Dit zijn de aanpassingen die Zandvoort moet doen voor F1-race
Tijdens de persconferentie die dinsdagochtend op het circuit plaatsvond, liet sportief directeur en voormalig Formule 1-coureur Jan Lammers zich uit over de verbouwing van het circuit. Er is niet ontzettend veel tijd voorhanden: de Nederlandse Grand Prix zal waarschijnlijk plaatsvinden in de meimaand van 2020, al is er nog geen officiële datum bekendgemaakt."Natuurlijk gaan er veranderingen komen aan de lay-out van de baan, de finishlijn zal iets naar voren worden gehaald richting de Tarzanbocht om voor de hoofdtribune zichtbaar te worden. De uitloopstrook bij de Gerlachbocht wordt vergroot, voor de veiligheid. We verbreden de Hugenholzbocht naar de binnenkant toe, waardoor er meer ruimte en snelheid ontstaat richting het Scheivlak."Lammers vervolgt: "Het tweede gedeelte van de Hans Ernst-bocht wordt minder kort, dus breder, zodat er iets meer flow in de bocht komt, we willen de gang er in houden. Van de Arie Luyendijkbocht, de laatste bocht van het circuit, wordt een soort kombaan gemaakt om te zorgen dat de F1-wagens er volgas doorheen kunnen. Je krijgt een effect wat ook zichtbaar is op het F1-circuit in Brazilië, waardoor de DRS al vroeg kan worden ingeschakeld. Dit is uiteraard om inhaalmogelijkheden te bevorderen."Met medewerking van Joe van Burik