Liberty Media ergert zich aan oppermachtig Mercedes en richt zijn pijlen op VS en China


Toto Wolff zegt geen rekening te willen houden met het entertainmentsgehalte van de sport, er moet gepresteerd worden volgende de Duitser. Niet onbegrijpelijk maar Liberty Media's chief executive Greg Maffei is er niet heel gelukkig mee.
Sinds 2014 ging de titel ieder jaar naar Mercedes, dit jaar weet zelfs geen enkel team in de buurt van de zilverpijlen te komen. Vervelend voor de fans erkent Wolff maar daar gaan ze niets aan veranderen. Op het jaarlijkse Moffet Nathanson Media & Communications Summit in New York sprak Maffei over het verloop van het huidige seizoen: 'Helaas bleek Barcelona niet zo spannend te zijn als we zouden willen. Mercedes doet het erg goed, petje af voor Bottas, Hamilton en Wolff.' valt te lezen op GPfans.com .
Meer kansen in de Verenigde Staten
'Ze doen het te goed. We zouden graag meer zien gebeuren op een zondag maar we wachten het nog even af.' Liberty Media ontving kritiek omtrent het consolideren van contracten met de circuits in Engeland, Italië en Duitsland terwijl de organisatie druk bezig was met Vietnam en de Verenigde Staten. Inmiddels is natuurlijk ook bekend dat Zandvoort zijn terugkeer maakt. Maffei ziet ruimte voor meer verbetering: 'We hebben nu 21 races in 21 landen met slechts één race in de VS. Ik denk dat de Amerikaanse fansbase groeit, daar liggen nog kansen voor ons op de lange termijn. We krijgen waarschijnlijk nog een GP in de VS, inmiddels zijn we daar ook van de NBC overgestapt naar ESPN en ABC waardoor we een groter bereik hebben.'
Mercedes blijft actief in de sport
'Ook vermoed ik dat er meer kansen in China liggen', vervolgt Maffei. 'We begrijpen de Amerikaanse markt beter maar in China kunnen we nog veel meer doen.' Vanaf 2021 moet de hele Formule 1 op de schop, een aantal teams maakten nog niet bekend wat ze na de veranderingen willen doen. Toto Wolff heeft inmiddels aangegeven dat ze na 2020 gewoon actief blijven in de sport. 'De formule 1 bestaat uit cyclussen die komen en gaan. Natuurlijk brengen de nieuwe regels problemen met zich mee maar we zijn vastbesloten om met het merk op lange termijn bij de sport betrokken te blijven. Formule 1 is een fantastische showcase voor ons merk al weten we nog niet hoe de auto-industrie zich de komende acht jaar zal veranderen', aldus de teambaas van Mercedes. (Foto: Mercedes-AMG F1 Media)
 
 

Top Headlines

Oudere Top Headlines