Heineken wil één groot feest rondom Nederlandse GP: 'Meer dan een raceweekend'
Nederlandse racefans die van plan zijn om volgend jaar de Nederlandse Grand Prix bij te wonen, kunnen hun borst nat maken. Formule 1-sponsor Heineken is van plan om het raceweekend in Zandvoort om te toveren tot één groot spektakel, met vooral een 'festivalgebeuren'.
In gesprek met Motorsport.com tijdens de bekendmaking van het evenement vorige week geeft Hans Erik Tuijt, Director Global Heineken Sponsorships aan dat men bezig is om het evenement in Zandvoort flink op te fleuren. Naar verluidt zal er van vrijdag tot zondag iedere seconde wat te doen zijn op Circuitpark Zandvoort, iets waar de Formule 1-fan naar streeft.
'De vrijdag vind ik onderontwikkeld in de Formule 1 bij een hoop races. Singapore doet dat dan weer wel heel erg goed. Ik vind dat wij als Nederlanders moeten kijken naar: 'Hoe kunnen wij de vrijdag ook tot een superdag maken?' Ook op de zaterdag kunnen we nadenken over wat we kunnen toevoegen aan het programma. Zelf op zondag voor en na de race is er volop de mogelijkheid om extra te bieden voor de aanwezige fans.'
Heineken ziet Mexico en Singapore als voorbeeld
Ook David Lette, directeur marketing van Heineken Nederland, denkt dat men moet denken in festivaltermen. 'Voor ons is het altijd meer dan een race. Een raceweekend is een spektakel en alles wat daar mee te maken heeft, het 'festivalgebeuren' is voor ons van groot belang. Als je ziet hoe er in Singapore en Mexico allemaal DJ's komen optreden na de race, geeft dat wel echt iets extra's. Dat willen we hier ook waarmaken. Er wordt een groot feest gemaakt rondom het hele weekend.' (Foto: Red Bull Content Pool / Getty Images)