F1-techniek in Monaco | Red Bull Racing maakt gat in de neus van RB15 dicht
In de rubriek F1-techniek houdt F1Maximaal per Grand Prix bij welke snufjes de teams ditmaal hebben gevonden om de auto zo goed mogelijk te laten werken op dit circuit. Ditmaal gaat het om de aerodynamische uitvindingen voor de Grand Prix van Monaco.
Red Bull maakt neus dicht
Waar normaal een groot gapend gat zit aan het uiteinde van de neus van de RB15 is voor de Grand Prix van Monaco dit gat dichtgemaakt.
Red Bull con morro sin la apertura pic.twitter.com/R0Dda1h6Us
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 22 mei 2019
Red Bull plaatst verticale vleugels voor Grand Prix Monaco
Nuevos fondo con deflectores verticales en el fondo del Red Bull en Mónaco pic.twitter.com/9LgS1GCiQB
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 22 mei 2019
Haas verbind T-wing achtervleugel
Haas ha añadido una ala entre los soportes del ala posterior con la ala de T doble q estrenaron en Barcelona. Haas added a wing between rear wing pilons and is using the 2 elements T wing from Barcelona. pic.twitter.com/BCKJNpv5o9
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 22 mei 2019
Alfa Romeo neemt aangepaste voorvleugel mee
Bij de race op het stratencircuit van Monte Carlo speelt aerodynamica een grotere rol dan het motorvermogen. Daarom past het team van Alfa Romeo ook haar voorvleugel aan om de wind van voren beter te begeleiden. De voorvleugel is al uitgeprobeerd tijdens de tweede tussentijdse testsessie van het seizoen op het circuit van Barcelona.
Alfa Romeo con los 2 tipos d ala delantera que ya vimos en Barcelona Alfa Romeo with 2 of specifications of Front wing. We saw them already in Barcelona. pic.twitter.com/QVGRjYUTA7
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 22 mei 2019