F1-techniek in Monaco | Andere vleugeltjes bij voorvleugel Renault


In de rubriek F1-techniek houdt F1Maximaal per Grand Prix bij welke snufjes de teams ditmaal hebben gevonden om de auto zo goed mogelijk te laten werken op dit circuit. Ditmaal gaat het om de aerodynamische uitvindingen voor de Grand Prix van Monaco.
Renault neemt speciale voorvleugel mee
De aerodynamische aanpassingen voor de Grand Prix van Monaco zijn ook op de donderdag goed zichtbaar. Zo vertoont de voorvleugel van Renault een kleine aanpassing. 

Diferente especificación de Renault en flaps en Mónaco Different flap specification for Renault in Monaco pic.twitter.com/EwmmE1WZD6
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 23 mei 2019




Mercedes komt met aangepaste achtervleugel
Bij Mercedes is de achtervleugel voor komend raceweekend geheel 'Monaco-proof'. Op onderstaande foto is te zien hoe men enkele aanpassingen heeft verricht aan het achterwerk van de FW10.

Diferente configuración de pletina lateral en ala posterior de Mercedes Diferent endplate configuration for Mercedes. pic.twitter.com/xp7f4ii3mM
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) May 22, 2019




Teams snijden in auto om bocht te halen
Omdat de Fairmont-bocht - de bocht langs het hotel - in Monaco een dusdanig lastige hoek betreft snijden de Formule 1-teams een deel uit hun bolide zodat er meer ruimte is om te sturen. 

Para Mónaco, los equipos tienen que aumentar el ángulo de giro para curva Fairmont. Eso les obliga también a rebajar zonas de interferencia con trapecio. In Mónaco, teams increase car's more steering angle for Fairmont corner. That forces them to trim wishbones-rim contact area pic.twitter.com/kTxrxwgSjz
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 22 mei 2019




Red Bull maakt neus dicht
Waar normaal een groot gapend gat zit aan het uiteinde van de neus van de RB15 is voor de Grand Prix van Monaco dit gat dichtgemaakt.

Red Bull con morro sin la apertura pic.twitter.com/R0Dda1h6Us
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 22 mei 2019

Ook Racing Point past T-vleugel aan

Racing Point con ala de T doble de 2 elementos. Racing Point with a 2 elements Double T wing. pic.twitter.com/DFFr5i7OAo
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) May 22, 2019






Red Bull plaatst verticale vleugels voor Grand Prix Monaco

Nuevos fondo con deflectores verticales en el fondo del Red Bull en Mónaco pic.twitter.com/9LgS1GCiQB
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 22 mei 2019




Haas verbind T-wing achtervleugel

Haas ha añadido una ala entre los soportes del ala posterior con la ala de T doble q estrenaron en Barcelona. Haas added a wing between rear wing pilons and is using the 2 elements T wing from Barcelona. pic.twitter.com/BCKJNpv5o9
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 22 mei 2019


Alfa Romeo neemt aangepaste voorvleugel mee
Bij de race op het stratencircuit van Monte Carlo speelt aerodynamica een grotere rol dan het motorvermogen. Daarom past het team van Alfa Romeo ook haar voorvleugel aan om de wind van voren beter te begeleiden. De voorvleugel is al uitgeprobeerd tijdens de tweede tussentijdse testsessie van het seizoen op het circuit van Barcelona.

Alfa Romeo con los 2 tipos d ala delantera que ya vimos en Barcelona Alfa Romeo with 2 of specifications of Front wing. We saw them already in Barcelona. pic.twitter.com/QVGRjYUTA7
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 22 mei 2019

Top Headlines

Oudere Top Headlines