Verstappen over de boordradio: 'Waardeloze auto, onderstuur en ik glij te veel'


'Worstelen', was de term van de dag bij Ferrari. Charles Leclerc en Sebastian Vettel moesten het niet enkel opnemen tegen de krappe straten van Monaco maar ook tegen hun SF90. Ook Verstappen knokte met zijn eigen bolide.
'Ik worstel zo erg met de remmen. Zo erg!' luidde het bij Leclerc over de radio halverwege de tweede vrije training in Monaco , op enkele meters van zijn huis. De Monegask kon het niet vinden met zijn SF90. Later klaagde hij nogmaals: 'Oké ik worstel echt heel erg', gaf hij bij zijn ingenieur aan die hem maande de pit in te komen. Ook Vettel worstelde wat af: 'Ik worstel om dit circuit te nailen.'
Glijden en onderstuur
Verstappen hoefde niet veel over zijn boordradio te zeggen, vooral omdat hij de hele tijd gewoon naast zijn ingenieur kon staan. Een waterlek liet zijn training volledig in het water vallen. Eenmaal op de baan werd het niet veel beter. 'De wagen is waardeloos. Ik heb onderstuur en ik glij alle kanten op', liet Verstappen weten in de boordradio .
Zijn ingenieur gaf aan dat hij kon pitten als hij niet 'happy' was. 'Ik ben echt heel happy', aldus de Limburger net zo sarcastisch als tijdens VT1 over Stroll. Verstappen kon zijn RB15 weer terug naar de pit rijden en mocht een einde maken aan zijn sessie.
Temperatuur, Stroll en vreemde geuren
Bij Mercedes kreeg Hamilton vroeg in de training te horen dat zijn banden alleen maar beter zouden worden. Terwijl de temperatuur daar dus geen probleem was, was dit wel bij Alfa Romeo het geval. 'Oké Kimi, de remmen worden te heet. Het is tijd om te coasten. Laat de auto uitrollen.'
Ricciardo klaagde ondertussen over Stroll en zijn teamgenoot Hulkenberg rook vreemde dingen: 'Ik ruik iets vreemds in de auto', gaf hij aan. 'We horen je Nico, het heeft met je differentieel te maken, we lossen het op voor de volgende run.' Ook Gasly rook vreemde dingen: 'Ik geloof dat ik brand ruik!' aldus de Fransman. 'Wij zien niets op de telemetrie', luidde het antwoord vanaf de muur. (foto: Red Bull Content Pool/Getty Images)
 

Top Headlines

Oudere Top Headlines