Binotto legt uit waar het bij Ferrari fout gaat en wat ze gaan veranderen


Mercedes is tot nu toe de alleenheerser van dit seizoen, en dat is een hard gelag voor Ferrari. In het constructeurskampioenschap staan de Italianen 96 punten achter op de Zilverpijlen. Ferrari-teambaas Mattia Binotto weet waardoor het gat tussen de twee teams zo groot is.
Binotto weet zeker dat ze geen volkomen verkeerde auto gebouwd hebben, maar hij is ook realistisch waardoor het team experimenteert met nieuwe concepten. Vanuit Maranello, de thuisbasis van Ferrari, is inmiddels meer budget vrijgemaakt. De focus ligt nu onder andere op de voorvleugel, maar moet dat wel aangepast worden?
Problemen met de voorvleugel
'Het is nog geen tijd om het concept van onze voorvleugel om te gooien. Het is anders dan de vleugel van Mercedes, maar dat wil niet zeggen dat ons exemplaar al haar potentieel getoond heeft. Natuurlijk moeten we later nogmaals evalueren, maar momenteel zie ik niet de noodzaak van grote veranderingen', aldus Binotto tegenover Autobild.de.
Problemen met de banden
'Het probleem zit hem in de banden. Die zijn anders dan vorig jaar. Toen slaagden wij namelijk erin om de banden op de juiste temperatuur te houden. We koelden ze regelmatig, dat zorgde voor veel grip. Dit jaar is dat anders, het is lastig om ze warm te krijgen. We kunnen de temperatuur aanpassen met de remmen, namelijk door te koelen, maar vooral met de downforce. Niet dat dit de enige variabelen zijn. We moeten de juiste balans vinden. Dat draait weer om de aerodynamische efficientie.'  
Wat doet Ferrari dan wel?
'We passen de ophanging aan de voorkant aan, ook werken we aan de aerodynamica en het cooling concept. Al denk ik niet dat we op deze delen fundamenteel fout zitten.' Er is meer budget vrijgemaakt voor de SF90 en Ferrari overweegt Simone Resta terug te halen. (Foto: Ferrari F1 Media)

Top Headlines

Oudere Top Headlines