Update | Mercedes was bang voor herstart en koos daarom voor mediums


Lewis Hamilton klaagde steen en been over zijn boordradio. Zijn banden, die een compound zachter waren dan de banden van Max Verstappen achter hem, sleten op hoog tempo onder hem vandaan. 'Hoop maar op een wonder', riep hij door zijn boordradio.
'We maakten duidelijk de verkeerde beslissing', aldus Toto Wolff die de fout van het team volledig erkent tegenover Racefans.net . 'We dachten dat de band het tot de eindstreep zou halen, dat deed hij niet. Hamilton wist ons te redden. Het is echt iets wat we moeten analyseren.' 
'We berekenden dat we na een bandenwissel in ronde 15 of 16 makkelijk tot het einde op de mediums konden rijden. Omdat we vooraan reden was dat een degelijke strategie. Na twintig ronden realiseerden we ons dat de linker voorband graining vertoonde. Hij (Hamilton red.) klaagde over onderstuur. Het werd duidelijk dat het einde van de race halen moeilijk werd.' 
Nul procent rubber
Wolff vervolgt: 'We hadden enkele discussies over hoelang de banden het vol zouden houden. Ik maande Hamilton rustig te blijven. Iedereen wist echter dat het lastig zou worden. Aan het einde van de race had hij nul procent rubber over. Dat resulteerde in onderstuur, een lage snelheid en aan het einde kon de auto amper nog sturen.' (Foto: Mercedes AMG F1)
Update 11.49u - Mercedes was bang voor herstart
Andrew Shovlin, chef engineer bij Mercedes, vertelt tegen Auto Motor und Sport waarom Mercedes nog meer voor 'de verkeerde band' had gekozen bij Lewis Hamilton. Ze waren bang dat iemand een aanval kon plegen bij een herstart van de Safety Car. 'We maakten ons druk over het eventueel opwarmen van de banden na de herstart', laat hij weten aan de Duitse site. 'Daarom kozen we voor de medium-band, maar dat maakte het moeilijker voor Lewis. We zullen opnieuw nog eens kijken naar deze beslissing en de onderliggende informatie', aldus Shovlin.

Top Headlines

Oudere Top Headlines