Coronel: "Verschil tussen Red Bull en Mercedes heeft niets met Verstappen te maken"
Volgens Formule 1-journalist Ruud Dimmers hebben de Duitsers Red Bull en de rest van het veld op alle vlakken afgetroefd dit seizoen: "Mercedes is dit seizoen op alle vlakken beter dan de Red Bull-bolide. In het verleden had je nog van die Max Verstappen-races waarin de Nederlander dan toch nog het verschil kon maken en Valtteri Bottas kon pakken. Soms had hij van die dagen dat hij zelfs Lewis Hamilton kon verslaan, maar dit jaar is dat niet mogelijk omdat de Mercedes-bolide simpelweg veel beter is. Kijk maar naar de race in Portugal, daar reden Mercedes-rijders maar liefst gemakkelijk 40 ronden op de mediumbanden!"
"Je zag dat bij Red Bull de banden na zo'n 30 ronden al op waren en dan wordt het dus een lastig verhaal", aldus Dimmers in de RacingNews356 - podcast. In diezelfde podcast laat Tom Coronel weten juist optimistisch gestemd te zijn over de Red Bull-bolide. "Natuurlijk heeft Mercedes de betere auto, maar je ziet in de laatste drie of vier races dat Verstappen steeds dichterbij staat. Zeker in de kwalificatie weet hij telkens net iets meer uit de wagen te halen dan dat er eigenlijk in zit. Alleen in de race lijkt de Mercedes net wat meer te hebben, waardoor het voorlopig nog lastig is om het Hamilton echt lastig te maken."
De Nederlandse autocoureur stemt dan ook in met de woorden van Dimmers die zegt dat de coureur niet de oorzaak is van het gat tussen Red Bull en Mercedes: "Het lijkt erop dat de hybride systeem van de Mercedes tijdens de race ook net wat langer meer vermogen kan leveren dan de Red Bull-bolide en de Honda-motor die erin ligt. Daardoor ontstaat er een mechanisch verschil, maar dat heeft helemaal niets met de coureur te maken", aldus Coronel.
Naast de perfecte wagen die Mercedes heeft gebouwd, wil Dimmers de luisteraars er ook aan herinneren hoe geweldig Hamilton het doet. "Het banden-management van Hamilton is echt uitstekend, hij is daarin subliem. Lewis en Bottas rijden beide in een geweldige wagen, maar toch vreet Bottas zijn banden veel eerder op dan dat Hamilton dat doet. Hamilton rijdt echt magistraal."
De stoelpoten van Albon wankelen en Verstappen heeft zijn voorkeur al uitgesproken voor Nico Hulkenberg. Hoe lang laat Red Bull Albon nog spartelen? Dat en meer wordt er door autocoureur Tom Coronel, F1-journalist Ruud Dimmers en host Thomas van Groningen besproken in de nieuwste RN365-podcast, die hieronder te beluisteren is.
"Je zag dat bij Red Bull de banden na zo'n 30 ronden al op waren en dan wordt het dus een lastig verhaal", aldus Dimmers in de RacingNews356 - podcast. In diezelfde podcast laat Tom Coronel weten juist optimistisch gestemd te zijn over de Red Bull-bolide. "Natuurlijk heeft Mercedes de betere auto, maar je ziet in de laatste drie of vier races dat Verstappen steeds dichterbij staat. Zeker in de kwalificatie weet hij telkens net iets meer uit de wagen te halen dan dat er eigenlijk in zit. Alleen in de race lijkt de Mercedes net wat meer te hebben, waardoor het voorlopig nog lastig is om het Hamilton echt lastig te maken."
De Nederlandse autocoureur stemt dan ook in met de woorden van Dimmers die zegt dat de coureur niet de oorzaak is van het gat tussen Red Bull en Mercedes: "Het lijkt erop dat de hybride systeem van de Mercedes tijdens de race ook net wat langer meer vermogen kan leveren dan de Red Bull-bolide en de Honda-motor die erin ligt. Daardoor ontstaat er een mechanisch verschil, maar dat heeft helemaal niets met de coureur te maken", aldus Coronel.
Naast de perfecte wagen die Mercedes heeft gebouwd, wil Dimmers de luisteraars er ook aan herinneren hoe geweldig Hamilton het doet. "Het banden-management van Hamilton is echt uitstekend, hij is daarin subliem. Lewis en Bottas rijden beide in een geweldige wagen, maar toch vreet Bottas zijn banden veel eerder op dan dat Hamilton dat doet. Hamilton rijdt echt magistraal."
De stoelpoten van Albon wankelen en Verstappen heeft zijn voorkeur al uitgesproken voor Nico Hulkenberg. Hoe lang laat Red Bull Albon nog spartelen? Dat en meer wordt er door autocoureur Tom Coronel, F1-journalist Ruud Dimmers en host Thomas van Groningen besproken in de nieuwste RN365-podcast, die hieronder te beluisteren is.